• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 14.06.96, 01:00

Itaallased venitasid Lancia pikemaks

Itaalia autokontsern Fiat jätkab oma mudeliseeria täiendamist. Pool aastat pärast Lancia tippmudeli Lancia k (tuntud ka nime Lancia Kappa all) tutvustamist täieneb selle mudelivalik universaalkerega -- Lancia k SW vahetab välja Lancia Thema SW.
Universaalkerega Lancia k on mõeldud ostjatele, kes vajavad ühekorraga luksusautot ja suurt pagasiruumi. Normaalses olukorras (istmed ülal) mahutab auto kuni 505 liitrit pagasit, istmete kokkupanemisel saab seda suurendada kuni 1500 liitrini.
Üks huvitavamaid uuendusi puudutab auto vedrustust. Lancia kasutab k SW juures esmakordselt uut hüdropneumaatilist seadet, mis muudab auto vedrustuse kõrgust sõltuvalt laadungist. Seade kasutab auto liikumisel tekkivat kineetilist energiat, mistõttu täislastis auto liigub paigast nagu iga teinegi auto -- tagumine ots allapoole vajutatuna. Mõnesaja meetri pärast tõstab aga seade auto tagaosa ülespoole.
Lancia k SW läheb tootmisse nelja erineva mootori ja kahe erineva varustustasemega. Kolm mootorit on viiesilindrilised. 2-liitrist bensiinimootorit kasutatakse LE- ja LS-varustusastmega ning käsitsi lülitatava käigukastiga, 2,4-liitrine bensiinimootor on vaid LS-versioonil (samuti koos käsitsi lülitatava käigukastiga). Viiesilindriline on ka 2,4-liitrine turbodiiselmootor (LS-varustusaste, käsitsi lülitatav käigukast). 3-liitrine bensiinimootor on kuuesilindriline ja saadaval samuti vaid LS-varustustasemega ja automaatkäigukastiga.
Lisaks nn tavamudelitele on tulekul eriversioon, mis varustatakse 2-liitrise turboga varustatud bensiinimootoriga, mille 205hj mootor lubab arendada kiirust kuni 230 km/h. 100 km/h saavutatakse 8,7 sekundiga, kilomeetri läbimiseks kulub 28,7 sekundit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele