Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiit Eestist ei kao

    «Seni me võime rääkida üksnes sellest, et transiiti on pidevalt juurde tulnud ja kõik need alarmeerivad näited ja väited, mida tuuakse Soome ja Läti kohta, ei ole veel piisavalt argumenteeritud,» leidis Kalev Kukk. «Lätlased räägivad sajast miljonist tonnist transiitkaubast, mis tulevikus läbib Lätit, kuid mina ei saa taolisi numbreid ja ideid tõe pähe võtta. Majanduses on siiski oma arengu seaduspärasused ning ka riski jaotamine. Etteheiteid Eesti raudteele ja sadamatele, et transiit lahkub Eestist, ei saa võtta väga traagiliselt,» lisas Kukk. «See transiit on ja jääb, iseküsimus on, milline peab olema selle maht.»
    Teede- ja sideministri sõnul oleks võimalik suhteliselt lihtsalt Eestit läbivat transiidikogust suurendada.
    «Kui me maksaks riigieelarvest kinni raudteeveod, näiteks Narvast Tallinna, siis loomulikult tuleks kaupa juurde,» selgitas Kukk. «Küsimus on selles, kas see on optimaalne lahendus, sest iga asi maksab ja tasuta asi, nagu elu on meile näidanud, on kõige kallim ja ebaefektiivsem.»
    «Seega peavad raudtee tariifid paratamatult tõusma, sest 1990. aastate alguse tariifidega me kaua jätkata ei saa,» lisas Kukk. «Usun siiski, et tariifide ja transiidikoguste vahel ei ole ühest seost.»
    Esmaspäeval toimunud ASi ASG Eesti korraldatud partnerite sümpoosionil leiti, et Eesti on konkurentsivõimeline kõnealust piirkonda läbiva transiidi edasitoimetamisel.
    Samas pidurdab Eestit läbivate transiidikoguste suurendamist korraliku raudteeühenduse puudumine Euroopa suunas.
    «Kui me oleme juba Eestis, siis usume, et suudame tulevikus konkureerida teiste maadega,» kinnitas ASi ASG Eesti president Carl-Eric Lindström. «See ei tähenda, et kõik toimiks hästi. Näiteks täna kulgeb raudteetransport vaid Peterburi suunas hästi, kuid oleks vaja, et ka Euroopa suunas ja mujal saaks see korda.»
    «Kaupa oleks mööda raudteed kohe palju tulemas, kui vaid liiklusühendus ja tolliprotseduurid saaksid korda,» lisas Lindström. «Euroopas on väga palju raudteesaadetisi, mis võiksid ka mööda Eestit liikuda, kui vaid saaksime lahti neist probleemidest.»
    ASG AB president Gunnar Malm lisab, et Eesti kui transiidimaa positsiooni tugevdamiseks oleks vajalik parandada ka sadamateenuseid.
    Näitena tõi Malm möödunud talve, kus jääolude tõttu oli tõsiseid probleeme kau-bavedudel Eesti sadamate kaudu.
    Põhjamaade üks juhtivamaid transpordi- ja logistikafirmasid ASG AB on Eestis esindatud olnud kaks aastat.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Metsamajandajad metsanduses pikka plaani ei näe
Erametsandajate jaoks pole suurim probleem mitte majanduse langus või vähenenud nõudlus puittoodete järele, vaid riikliku metsanduspoliitika ettearvamatus.
Erametsandajate jaoks pole suurim probleem mitte majanduse langus või vähenenud nõudlus puittoodete järele, vaid riikliku metsanduspoliitika ettearvamatus.