• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiit Eestist ei kao

    «Seni me võime rääkida üksnes sellest, et transiiti on pidevalt juurde tulnud ja kõik need alarmeerivad näited ja väited, mida tuuakse Soome ja Läti kohta, ei ole veel piisavalt argumenteeritud,» leidis Kalev Kukk. «Lätlased räägivad sajast miljonist tonnist transiitkaubast, mis tulevikus läbib Lätit, kuid mina ei saa taolisi numbreid ja ideid tõe pähe võtta. Majanduses on siiski oma arengu seaduspärasused ning ka riski jaotamine. Etteheiteid Eesti raudteele ja sadamatele, et transiit lahkub Eestist, ei saa võtta väga traagiliselt,» lisas Kukk. «See transiit on ja jääb, iseküsimus on, milline peab olema selle maht.»
    Teede- ja sideministri sõnul oleks võimalik suhteliselt lihtsalt Eestit läbivat transiidikogust suurendada.
    «Kui me maksaks riigieelarvest kinni raudteeveod, näiteks Narvast Tallinna, siis loomulikult tuleks kaupa juurde,» selgitas Kukk. «Küsimus on selles, kas see on optimaalne lahendus, sest iga asi maksab ja tasuta asi, nagu elu on meile näidanud, on kõige kallim ja ebaefektiivsem.»
    «Seega peavad raudtee tariifid paratamatult tõusma, sest 1990. aastate alguse tariifidega me kaua jätkata ei saa,» lisas Kukk. «Usun siiski, et tariifide ja transiidikoguste vahel ei ole ühest seost.»
    Esmaspäeval toimunud ASi ASG Eesti korraldatud partnerite sümpoosionil leiti, et Eesti on konkurentsivõimeline kõnealust piirkonda läbiva transiidi edasitoimetamisel.
    Samas pidurdab Eestit läbivate transiidikoguste suurendamist korraliku raudteeühenduse puudumine Euroopa suunas.
    «Kui me oleme juba Eestis, siis usume, et suudame tulevikus konkureerida teiste maadega,» kinnitas ASi ASG Eesti president Carl-Eric Lindström. «See ei tähenda, et kõik toimiks hästi. Näiteks täna kulgeb raudteetransport vaid Peterburi suunas hästi, kuid oleks vaja, et ka Euroopa suunas ja mujal saaks see korda.»
    «Kaupa oleks mööda raudteed kohe palju tulemas, kui vaid liiklusühendus ja tolliprotseduurid saaksid korda,» lisas Lindström. «Euroopas on väga palju raudteesaadetisi, mis võiksid ka mööda Eestit liikuda, kui vaid saaksime lahti neist probleemidest.»
    ASG AB president Gunnar Malm lisab, et Eesti kui transiidimaa positsiooni tugevdamiseks oleks vajalik parandada ka sadamateenuseid.
    Näitena tõi Malm möödunud talve, kus jääolude tõttu oli tõsiseid probleeme kau-bavedudel Eesti sadamate kaudu.
    Põhjamaade üks juhtivamaid transpordi- ja logistikafirmasid ASG AB on Eestis esindatud olnud kaks aastat.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Elektri hind lööb gongi: ongi aeg!
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
"Ma ei investeeri aktsiatesse eraisikuna. Kas tahate teada, miks?"
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Ülevaade Eesti kinnisvara- ja ehitustehnoloogia idufirmadest
Riikliku programmi Startup Estonia andmebaasis oli septembri teises pooles 35 kinnisvara- ja ehitustehnoloogia idufirmat. Suurimat käivet ja enim tööjõumakse maksab neist ettevõte, mis arendab tehisintellekti tarkvara preemiumklassi ärikinnisvarale. Sealjuures lisandus mullu tabelisse viis ja tänavu on lisandunud vaid üks uus firma.
Riikliku programmi Startup Estonia andmebaasis oli septembri teises pooles 35 kinnisvara- ja ehitustehnoloogia idufirmat. Suurimat käivet ja enim tööjõumakse maksab neist ettevõte, mis arendab tehisintellekti tarkvara preemiumklassi ärikinnisvarale. Sealjuures lisandus mullu tabelisse viis ja tänavu on lisandunud vaid üks uus firma.
Raplamaa ettevõtja müüs elutöö: see oli lihtsalt vältimatu samm
Elutööna üles ehitatud ettevõtte müümine võib olla nii tehniliselt kui ka emotsionaalselt keeruline, kuid on ettevõtte arenguks lausa vältimatu, ütles Tõnu Rahula, kes müüs tänavu oma põllumajandusettevõtte Raikküla Farmeri, mida oli vedanud mitukümmend aastat.
Elutööna üles ehitatud ettevõtte müümine võib olla nii tehniliselt kui ka emotsionaalselt keeruline, kuid on ettevõtte arenguks lausa vältimatu, ütles Tõnu Rahula, kes müüs tänavu oma põllumajandusettevõtte Raikküla Farmeri, mida oli vedanud mitukümmend aastat.