• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Salva mais kolmas

    «See on kõrilõikamine,» ütleb kindlustusseltside liidu president Matti Klaar kindlustusseltside omavahelise turuvõitluse kohta. Selleks on ka põhjust: üha enam erastatud suurettevõtteid on lääne investorite survel sunnitud oma vara kindlustama.
    Näiteks võib tuua Eesti suurima mööblivariku Standard, kelle uus omanik Baltic Investment Fund nõudis, et Standard oma vara kindlustaks.
    Pakkumused mööblivab-riku vara kindlustamiseks tegid kaheksa kindlustusseltsi, viimases rebimises Sampo Kindlustuse ja Salva vahel jäi peale viimane. Standardist tulev kopsakas kindlustuspreemia kajastub juuni kindlustusturu kokkuvõttes.
    Salva arendusdirektor Raivo Linnas selgitab, et mais kogutud preemiate ma-hu suurenemise peamine põhjus oli autode vabatahtlik kindlustus ehk autode kasko-kindlustus. Linnase sõnutsi on kasko-kindlustuspreemiad suurenenud viimasel ajal ka teistel seltsidel.
    Turumahtude võrdlemine ei anna aga kindlustustusseltsi edukusest veel täit pilti, sest erinevate kindlustusliikide kahjusus (hüvitiste suhe preemiatesse) on totaalselt erinev. Eesti kindlustusturg on täna kujunenud nii, et enamik seltse tegutsevad aktiivselt min-gis kindlas ni?is.
    Mahtudelt kolme suurema kindlustusseltsi: ASA, Aerometi ja Varakindlustuse portfellist moodustavad üle poole kohustusliku liikluskindlustuse lepingud, mille kahjusus on näiteks ettevõtete vara kindlustamisega võrreldes väga kõrge.
    Eesti Kindlustuse tütarfirma Eesti Varakindlustus on üks väheseid kindlustusseltse, kes eelmisel aastal selles kindlustusliigis kasumis oli, põhjuseks Eesti kindlustusseltside seas suurim kontorite võrk, mille tulemusena müüdi palju poliise ka vähem avariilistes piirkondades.
    Ekspertide hinnangul suudab Eesti Kindlustuse erastamisprotsessi võitnud Hoiupanga Elukindlustuse AS senise turuliidri portfelli tasakaalustada, osalt turuosa tagasivõtmise ja osalt ettevõtete vara kindlustusliigis turuosa suurendamise arvel.
    Ettevõtte vara kindlustamisega tegelevate kindlustusseltside, nt Polarise, Seesami, Hansa ja Bico portfellides kohustusliku liikluskindlustuse lepingud sageli puuduvad.
    Kõige enam hajutatud portfellid erinevate kindlustusliikde vahel on Salval ja Leksil, kes oli mais kogutud preemiate mahult neljas 5,1 mln krooniga. Viies oli Aeromet 4,8 mln krooniga.
    Elukindlustusturul vaatamata prognoositud elavnemisele olulisi muutusi toimunud ei ole. Hansapanga Kindlustus kogus küll aprillis 240 000 krooni preemiad, kuid mais oli preemiate maht 69 000 krooni.
    Langus on seletatav asjaoluga, et enamik Hansapangast varem raha laenanud inimesi sõlmisid kindlustuslepingud aprillis tagantjärgele, mais aga ostsid poliisid üksnes uute laenulepingute sõlmijad.
    Elukindlustuses on turult kogutud preemiate maht 23,4 miljonit krooni, millest 14,1 miljonit krooni on kogunud Eesti Kindlustus, kellel tuleb aga edasise tegevuse jätkamiseks kohe suurendada aktsiakapitali seadusega nõutud kahe miljoni kroonini.
    Kindlustusinspektsiooni peadirektor Ellen Ridaste lubab, et ei tee Eesti Kindlustusele kindlustusseadusega nõutud aktsiakapitali suuruses mingisugust eelist ja nõuab kapitali kohest tõstmist.
    Siiani on riiklik kindlustusselts tegutsenud mitu korda madalama aktsiakapitaliga, kui lubab seadus ja peaks teoreetiliselt olema litsentsita. Kuna Hoiupank suudab ilmselt raskusteta vajaminevad 1,72 miljonit krooni leida, siis litsentsi peatamine seltsi ei ähvarda.
    Septembris võib oodata kindlustusturul mitmeid ümberpaiknemisi, seda eelkõige Eesti Kindlustuse erastamise tõttu. Hoiupanga Elukindlustus hakkab äriplaani kohaselt suure hooga Eesti Kindlustuses luuaga vehkima: vahetma kaadrit, korraldama ümber firma finantstegevust.
    Teiste seltside juhtide hinnangul võib see kaasa tuua nii languse peatumise ja isegi turuosa suurenemise kui ka turuosa languse hoogustumise.
    Positiivse stsenaariumi tagaksid edukad ümberkorraldused, negatiivselt võib mõjuda riigi kui garandi kadumine, mis oli siiani seltsi suure turuosa säilimise oluline mõjutegur.
    Mõlemal juhul paneb Eesti Kindlustus käima ahelreaktsiooni -- kas sunnib Hoiupanga sarnaselt agres-siivselt turgu vallutades väiksemaid kindlustusseltse leibu ühte kappi asetama või suurematega liituma või annab teistel oma klientide pärast võimaluse pureleda, mida loodavad mitmed. Raivo Linnas usub, et esimene skeem on tõenäolisem.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Peep Siitam: palvetamine ja filosofeerimine talutavat elektri hinda ei too
Tänasest soodsamat elektrienergiat võimaldavate justnimelt Eestis asuvate tootmisseadmete rajamist on takistanud eelkõige pime usk elektrituru viljastavasse mõjusse, kirjutab osaühingu Energiasalv Pakri juht Peep Siitam oma LinkedIni lehel.
Tänasest soodsamat elektrienergiat võimaldavate justnimelt Eestis asuvate tootmisseadmete rajamist on takistanud eelkõige pime usk elektrituru viljastavasse mõjusse, kirjutab osaühingu Energiasalv Pakri juht Peep Siitam oma LinkedIni lehel.
USA ametivõimud hakkasid uurima Alibaba pilveäri
USA presidendi Joe Bideni administratsioon on otsustanud uurida e-kaubandusgigandi Alibaba pilveteenuseid, et saada aru, kas need ohustavad Ühendriikide julgeolekut, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed.
USA presidendi Joe Bideni administratsioon on otsustanud uurida e-kaubandusgigandi Alibaba pilveteenuseid, et saada aru, kas need ohustavad Ühendriikide julgeolekut, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed.
Venemaa firma tellib hiigeljäälõhkuja Soomest Vene omanikega laevatehaselt
Helsinki Shipyard sai Venemaa firmalt tellimuse ehitada uus jäämurdja, mis on suurim diisel-elektri-jäälõhkuja, mis Soomes kunagi ehitatud, kirjutab Helsingin Sanomat.
Helsinki Shipyard sai Venemaa firmalt tellimuse ehitada uus jäämurdja, mis on suurim diisel-elektri-jäälõhkuja, mis Soomes kunagi ehitatud, kirjutab Helsingin Sanomat.
Soome pungil kirbuturg toob ülejäägi Eestisse
Koroonaajal rohkem koju suunatud soomlased toovad kasutatud kaupa kõvasti kirbuturule, aga müügiks see päris sama tempoga ei lähe. Forssa Hope-nimeline taaskasutuskoht toob müümata jäänud kauba Eestisse, kirjutab Yle uudisteportaal.
Koroonaajal rohkem koju suunatud soomlased toovad kasutatud kaupa kõvasti kirbuturule, aga müügiks see päris sama tempoga ei lähe. Forssa Hope-nimeline taaskasutuskoht toob müümata jäänud kauba Eestisse, kirjutab Yle uudisteportaal.