Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lähiajal tekib AS Edelaraudtee

    Pärast Tallinna--Lelle, Lelle--Viljandi ja Lelle--Mõisaküla raudteeliini haldama hakkava ASi Edelaraudtee loomist otsustati firma peadirektorina tööle asuva Jüri Kuusiku sõnul vara jagada kahes etapis.
    Esimeses osas jagati ära vara, mis riik paigutab ettevõttesse tema asutamisel mitterahalise sissemaksena. Siia hulka kuuluvad teed, side, elekter ja signalisatsioon.
    Teiseks kuulub Kuusiku väitel jagamisele ka esmane osa veeremist, ilma milleta ei saa Edelaraudtee osutada operaatorteenuseid. Veermiku jagamine pole aga Kuusiku sõnul veel lõplik. Esialgu annab Eesti Raudtee Edelaraudteele üle viis moderniseerimata kuuevagunilist diiselrongi ja kaks moderniseeritud kuuevagunilist diiselrongi. Septembris peaks Kuusiku sõnul neile üle tulema ka kaks kolmevagunilist diiselrongi.
    Kuigi alguses kuuluvad kõik firma aktsiad riigile, on Kuusiku sõnul vähetõenäoline, et riik jõuab kaua ülal pidada firmat, mis nõuab pidevalt suures mahus investeeringuid.
    Kuusiku hinnangul tuleks esmased investeeringud teha teede olukorra parandamisse. Selleks, et likvideerida avariiohtlikud teelõigud, tuleks Kuusiku sõnul kohe investeerida ligi 1,6 miljonit. Kui tahetakse kaotada aga liikluspiirangud, oleks tema hinnangul kohe vaja investeerida vähemalt 28 miljonit krooni.
    Kuna reisijate vedu töötab terves maailmas kahjumiga, tuleb ka Edelaraudteel suurt tähelepanu pöörata kaubavedude mahu suurendamisele. Teede- ja sideministeeriumi asekantsler Väino Soonike on korduvalt juhtinud tähelepanu sellele, et kaubavedude mahtusi annab ja tuleb antud piirkonnas tunduvalt parandada.
    Jüri Kuusiku väitel võiks Edelaraudtee tulevikus hakata korraldama ka rahvusvahelisi vedusid läbi Mõisaküla. Enne tuleb aga tema sõnul välja selgitada taoliste vedude vajadus ning reguleerida Mõisaküla piiripunktiga seotud küsimused Eesti ja Läti valitsuse vahel.
    Kuusiku sõnul väheneksid juba ainult lühema tee tõttu läbi Mõisaküla Tallinnast Riiga sõites kaubavedude hinnad vähemalt kuus protsenti.
    Kuigi Edelaraudtee pidi moodustatud olema juba esimeseks juuliks, on firma loomine Kuusiku sõnul seni veninud, kuna varade jagamine ja meeskonna moodustamine on võtnud planeeritust rohkem aega. Lõplikult loodetakse firma moodustada lähinädalatel.
    Tänaseks on asutamisdokumendid läbi töötatud loodava Edelaraudtee meeskonna, RE Eesti Raudtee ja teede- ja sideministeeriumi poolt. Uue ettevõtte äriplaani töötas välja Mainor.
    Kuusiku sõnul moodustatakse Edelaraudtee keskus endise EPT kaubabaasi varadest Türil. Tema ütlusel on Edelaraudtee edukast käivitumisest huvitatud ka tegevuspiirkonda jäävad neli maakonda.
    Edelaraudtee loomise vastu on korduvalt protesteerinud Eesti vedurijuhtide ametiühingute liit, kelle juhatuse liige Toivo Kaur on ajakirjanduses nimetanud kogu ettevõtmist «majanduslikuks prostitutsiooniks».
    Kaur põhjendab oma seisukohti sellega, et kahjum on loodavale ettevõttele sisse programmeeritud juba tema loomisel, sest Eesti Raudtee poolt üleantav tehniline baas ning eriti rongid on väga halvas seisukorras.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.