Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lähiajal tekib AS Edelaraudtee

    Pärast Tallinna--Lelle, Lelle--Viljandi ja Lelle--Mõisaküla raudteeliini haldama hakkava ASi Edelaraudtee loomist otsustati firma peadirektorina tööle asuva Jüri Kuusiku sõnul vara jagada kahes etapis.
    Esimeses osas jagati ära vara, mis riik paigutab ettevõttesse tema asutamisel mitterahalise sissemaksena. Siia hulka kuuluvad teed, side, elekter ja signalisatsioon.
    Teiseks kuulub Kuusiku väitel jagamisele ka esmane osa veeremist, ilma milleta ei saa Edelaraudtee osutada operaatorteenuseid. Veermiku jagamine pole aga Kuusiku sõnul veel lõplik. Esialgu annab Eesti Raudtee Edelaraudteele üle viis moderniseerimata kuuevagunilist diiselrongi ja kaks moderniseeritud kuuevagunilist diiselrongi. Septembris peaks Kuusiku sõnul neile üle tulema ka kaks kolmevagunilist diiselrongi.
    Kuigi alguses kuuluvad kõik firma aktsiad riigile, on Kuusiku sõnul vähetõenäoline, et riik jõuab kaua ülal pidada firmat, mis nõuab pidevalt suures mahus investeeringuid.
    Kuusiku hinnangul tuleks esmased investeeringud teha teede olukorra parandamisse. Selleks, et likvideerida avariiohtlikud teelõigud, tuleks Kuusiku sõnul kohe investeerida ligi 1,6 miljonit. Kui tahetakse kaotada aga liikluspiirangud, oleks tema hinnangul kohe vaja investeerida vähemalt 28 miljonit krooni.
    Kuna reisijate vedu töötab terves maailmas kahjumiga, tuleb ka Edelaraudteel suurt tähelepanu pöörata kaubavedude mahu suurendamisele. Teede- ja sideministeeriumi asekantsler Väino Soonike on korduvalt juhtinud tähelepanu sellele, et kaubavedude mahtusi annab ja tuleb antud piirkonnas tunduvalt parandada.
    Jüri Kuusiku väitel võiks Edelaraudtee tulevikus hakata korraldama ka rahvusvahelisi vedusid läbi Mõisaküla. Enne tuleb aga tema sõnul välja selgitada taoliste vedude vajadus ning reguleerida Mõisaküla piiripunktiga seotud küsimused Eesti ja Läti valitsuse vahel.
    Kuusiku sõnul väheneksid juba ainult lühema tee tõttu läbi Mõisaküla Tallinnast Riiga sõites kaubavedude hinnad vähemalt kuus protsenti.
    Kuigi Edelaraudtee pidi moodustatud olema juba esimeseks juuliks, on firma loomine Kuusiku sõnul seni veninud, kuna varade jagamine ja meeskonna moodustamine on võtnud planeeritust rohkem aega. Lõplikult loodetakse firma moodustada lähinädalatel.
    Tänaseks on asutamisdokumendid läbi töötatud loodava Edelaraudtee meeskonna, RE Eesti Raudtee ja teede- ja sideministeeriumi poolt. Uue ettevõtte äriplaani töötas välja Mainor.
    Kuusiku sõnul moodustatakse Edelaraudtee keskus endise EPT kaubabaasi varadest Türil. Tema ütlusel on Edelaraudtee edukast käivitumisest huvitatud ka tegevuspiirkonda jäävad neli maakonda.
    Edelaraudtee loomise vastu on korduvalt protesteerinud Eesti vedurijuhtide ametiühingute liit, kelle juhatuse liige Toivo Kaur on ajakirjanduses nimetanud kogu ettevõtmist «majanduslikuks prostitutsiooniks».
    Kaur põhjendab oma seisukohti sellega, et kahjum on loodavale ettevõttele sisse programmeeritud juba tema loomisel, sest Eesti Raudtee poolt üleantav tehniline baas ning eriti rongid on väga halvas seisukorras.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.