Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maismaa odavus parem turvalisest mereteest

    Tänane ekspertarvamus seletab, kuidas suudab LõunaEesti väikefirma teha 2--4 korda odavama pakkumuse, kui suured ekspedeerijad. Tasakaalu jalule seadmiseks peab selgitama ka kallimate pakkumuste eeliseid.
    Enamus ekspedeerijaid kasutavad kauba Soomest Eestisse toimetamiseks laevasõitu Helsingist Tallinnasse. Kallima hinna, võrreldes maismaaveoga, peab kompenseerima turvalisus. Teades Venemaal valitsevat anarhiat on see igati arvestatav põhjendus. Ei usu siiski, et idanaabrite maanteeröövlid kuivsegulaadungite kaaperdamisest elatuvad. Turvalisuse probleemile tasub mõelda rohkem siis, kui Soomest tuua näiteks suurem partii Nokia mobiiltelefone.
    Olles otsustanud tuua kaup Soomest laevaga, on targem valida suurte firmade vahel. Nendel on iga päev laevadel kohad broneeritud ja ei teki probleemi laevale pääsemisega. Väike juhuvedaja, kes iga päev üle lahe koormaid ei vea, võib jääda pikemaks ajaks sadamasse toppama. Seda eriti suvisel ajal, kui kasvab busside tulv üle Soome lahe. Bussidel on kõigi teiste sõidukitega võrreldes laevale pääsemisel eelisõigus.
    Igapäevastel Soome vedajatel on laevafirmadega ka sooduslepingud, mis võimaldavad neil kuni 20% piletihinna alandust.
    Vaatamata juba räägitule, mida võimaldab laevatransporti kasutav tuntud ekspedeerija, peab viitama tänasele küsitlusele. Eesti üks suurem ehitusmaterjalide müüja AS Auma Expo laseb kauba Soomest tuua mööda maad kahel väikesel tundmatul veofirmal.
    Soome--Eesti vaheliste kaubavedude levinumad artiklid on puit(tooted), ehitusmaterjal, toiduained jms. Veofirmasid, kelle autojuhtidel on passis Soome viisa, tegutseb Eestis sadu.
    Kui riikides kehtestatud kaalupiirang vähegi lubab, toimub suurem osa vedudest maismaa kaudu. Põhjuseks on asjaolu, et autofirmad ei taha just meeleldi poolt veorahast laevakompaniidele jätta. See seletab ka ASi Võru Trans soodsat pakkumust. Koorem veetakse mööda maad ja kuna nii Kotka kui ka Narva jäävad teele ette, ei nõua nende vahel väikese kaubakoguse (kaks tonni kuivsegu mahub ligikaudu kahele kaubaalusele) kaasavõtmine autofirmalt lisakulutusi.
    Sarnaselt kõigi muude kaubaveosuundadega on kliendil ka Soome puhul arukas sõlmida sõltumata kaubakogusest määratletud veoleping. See väldib arusaamatusi ja pingeid partneritevahelistes suhetes.
    Kaubakoguste planeerimiseks tasub arvestada, et mõnevõrra väiksem valikuvõimalus on haagiste osas, mille pikkus on 13,6 meetrit (33 EUR). Autofirmad eelistavad neid hoida Euroopa suundadel.
    Märkimisväärne on, et mitmed Soome kaupmehed lisavad müügitingimustesse protektsionistliku nõude kasutada mõnevõrra kallimaid Soome veofirmasid.
    Põhiliselt kasutame kahte firmat. Need on paari masinaga autoveofirmad AS RBE ja AS Allando. Oleme nendega tänu pikaajalisele koostööle isiklikes suhetes. Nende hinnad on meie jaoks kõige soodsamad. Hind ongi aga määrav. Veoajast kinnipidamine ei pruugi olla tunnise täpsusega. Soomest kaupa tellides kannatab ka päeva jagu kauem oodata. Üldiselt on aga autodel pidevalt peal samad juhid ja me teame, kui kaua nad sõidavad.
    Kaup tuleb Soomest Eestisse mööda maad Venemaa kaudu. Kuritegevusega pole Venemaal seni kokkupuuteid olnud. Tolliga oli vahepeal probleeme, kuid need on lahenenud.
    Kohalikku ehitusmaterjali veavad kohalikud veofirmad. Samuti litsentsi alusel mõned üksiküritajad. Me ei ole endale transpordiga tegelevat koosseisulist töötajat võtnud, mistõttu kaugemalt kaupa tellides laseme saatjal transpordi korraldada ja hinna kauba maksumusele juurde arvutada.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.