Tuleval nädalal paigaldame viimase liini neljast ja siis saavutab tehas täisvõimsuse, teatas E-Betoonelemendi juhatuse liige Ove Johansson.
Seni on alates tehase käivitamisest eelmisel kuul tulnud kolmelt liinilt vaid proovitoodang, lisas E-Betoonelemendi tegevdirektor Jaan Valbet.
Aprillis allkirjastatud Leedu riigiraudtee tellimus 140 000 betoonist raudteeliiprile, millega uuendatakse 120 kilomeetrit raudteed, annab Rakvere tehasele tööd kuni tuleva aasta maini, kinnitas Ove Johansson.
Leedu raudtee tarbeks valmivate betoonist liiprite müügihind on 35 miljonit krooni, lausus Jaan Valbet. Tema sõnul läheb alates tulevast nädalast kümmekond vagunitäit liipreid Leedu poole teele.
«Kauba saatmine on seni kinni paberimajanduse taga,» kommenteeris Ove Johansson.
Tehase edasine perspektiiv on saada samalaadne tellimus ka Eesti Raudteelt, mis samuti lähiajal uuendamist vajab, ütles Johansson. Samas väitis ta, et Strängbetongi investeering Rakvere tehase seadmetesse pole arvestanud Eesti tellimusega.
«See on meie risk,» sõnas Johansson.
Kui Leedu jaoks on liiprid valmis tehtud ja Eestist tellimus ei tule, jääb võimalus seadmed Eestist taas ära viia, jätkas ta. «Skandinaavias neid raudtee kitsama rööpavahe tõttu kasutada ei saa, kuid jääb võimalus teha seda mujal Ida-Euroopas,» täpsustas Johansson.
Varem tootis E-Betoonelemendi Rakvere tehas seinaelemente, postitalasid ja laepaneele, kuid nõudluse vähenedes seiskus tehas talvel. Tehase ümberehituseks investeeris E-Betoonelemendi osanik, Rootsi raudbetoontoodete valmistaja Strängbetong AB 15 miljonit Rootsi krooni (27 miljonit Eesti krooni).
E-Betoonelemendil on veel tehased Tamsalus ja Tallinna lähedal Harkus.
Ettevõtte omanikud on Soome firma Partek Betonila Oy Ab, Rootsi Strängbetong AB ja Soome investeerimisfirma Finnfund.