Lao ehitamisel on esmane küsimus valida talle sobiv asukoht, mis oleks transpordiga ligipääsetav. Praegustes liiklustingimustes on väga paha ukerdada suure treileriga keset linna. Võidavad hulgibaasid ja laod, kes on Tallinna sissesõidu või ringtee lähedal.
Teine küsimus on lao põrand, millele alguses ei pöörata tavaliselt tähelepanu. Hiljem selgub, et see on väga oluline, kuna olemasolevale põrandale ei ole võimalik ehitada kõrgustesse ulatuvaid riiuleid. Põrand peab olema täiesti sile, vaakum- või lihvitud betoonist. Vastupidavuselt peab ta kannatama vähemalt 60--70 kilogrammi ruutmeetrile erisurvet, mis lubab kasutada spetsiaalseid laotõstukeid.
Iga ruum, millel on katus peal ja põrand all, ei ole veel ladu, sest ladustada on vaja kõrgusesse. Alla kuue meetrise vabakõrgusega ladu ei soovita ehitada. Kui läheb lao sisustamiseks ja viimistlemiseks, tuleb suuta tagasi hoida kõik elektrikud, signalisatsiooni panijad ja tuletõrjujad. Tavaliselt tahetakse kuuest meetrist allapoole riputada signalisatsiooni andureid ning elektrikud soovivad veel meetri jagu allapoole panna valgusteid.
Uste ja akende suurus pole lao puhul esmatähtis. Ära tuleb unustada vananenud tõekspidamine, et KAMAZ järelkäruga peab mahtuma ümber pöörama. 2--2,5 meetri laiusest ja 2,5--3 meetri kõrgusest uksest mahub tõstuk sisse ja see on piisav. Väikese ukse järgi on võimalik valida väiksem tõstuk. Kui aga ruum on madal, siis lae alla ei saa midagi juurde panna.
ASi Laadur direktor Urmas Laanem