Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Äikesepilved Eesti transiitveo tuleviku kohal

    Mitteametlikel andmetel on Venemaa teedeministeerium alates selle aasta 1. septembrist otsustanud tühistada Eesti ja Läti sadamate kaudu veetavate kaupade kohta seni kehtivad paarikümneprotsendilised soodustariifid Venemaa raudteel.
    Samas toimub lähiajal Läti peaministri Andris Shkele ja Venemaa peaministri Viktor Tshernomõrdini vaheline tippkohtumine, kus muude küsimuste hulgas arutatakse ka Lätit läbivate kaupade soodustuste säilimist.
    Peaministri majandusnõuniku Heido Vitsuri sõnul toob tariifide ühepoolne tõstmine kaasa transiidi osas konkurentsisituatsiooni halvenemise.
    «Kui tippkohtumine toimub Lätis, siis ta lõpeb tõenäoliselt mingisuguse majanduslepinguga,» ennustas Vitsur. Eestit läbivad kaubavood võivad selle kokkuleppe tagajärjel hakata meist mööda minema ja meie naaberriikidesse koonduma, märkis ta.
    Tariifide tõusmine on Vitsuri sõnul õhus olnud juba ammu. «Venemaal ei ole kohustust Eestit tariifitõusust ametlikult informeerida ja ma ei ootagi, et ta seda teeks,» ütles ta.
    Teede- ja sideministeeriumi asekantsler Viktor Palmeti ütlusel paneb Eesti suhtes ühepoolsete tariifide tõus siinsed sadamad väga ebasoodsasse olukorda. Kas ja kui palju transiidihinnad tõusevad, on ennustada väga raske, lisas ta.
    «Eesti on vaieldamatult Venemaa jaoks kõige ebameeldivam naaber, kusjuures me ei ole ka eriti palju teinud, et neid suhteid parandada,» selgitas Heido Vitsur poliitika tagamaid. «Läti ja eriti Leedu välispoliitika on meie omast alati järeleandlikum olnud,» lisas ta. »Eesti ja Vene tippkohtumine on päevakorras ammu, kuid teoks pole see kahjuks saanud,» lisas ta.
    Vitsuri sõnul peavad paljud poliitikud õigeks Venemaaga teravaid suhteid hoida. «Ma ei väida, et Eesti välispoliitika oleks halb või hea, aga me peame endale teadvustama, et poliitikas on kõigel oma hind,» ütles Vitsur. «On väga raske Venemaaga poliitiliselt teravates suhetes olla ja samal ajal Venemaa transiidi arvel elada,» selgitas ta.
    RE Eesti Raudtee peadirektori Parbo Juchnewitschi ütlusel võib tariifide tõstmise mõju Eestile olla päris tõsine. «Me loodame siiski, et raudteeveo tariifid ei tõuse,» ütles ta.
    Juchnewitschi sõnul toob tariifide tõus kaasa ka kulusid ja sotsiaalseid raskusi Venemaa firmadele, kes avaldavad oma valitsusele küllalt tugevat survet hinnatõusu vältimiseks.
    Näiteks halveneb Venemaal niigi raske kaevurite olukord, lausus Juchnewitsch. «Me loodame majanduses toimivatele tasakaalumehhanismidele,» lisas ta.
    Juchnewitschi sõnul on paljud Eestit läbivad kaubad jõudnud juba siin kinnistuda ja nende voogude katkemine on vähetõenäoline. Näitena tõi ta terminaale vajavad kaubad.
    Samas on Eestil probleeme odavate kaupade -- eriti söe ja vilja -- transiidivoogude siiameelitamisega, nentis Juchnewitsch. «Näiteks väga palju sütt transporditakse Venemaalt Euroopasse Eesti asemel Leedu kaudu,» ütles ta.
    Eesti mereekspediitorite liidu tegevdirektor Raivo Agabusi sõnutsi tehakse Eesti kaudu kulgevatest vedudest raudteitsi 70--80 protsenti. «Tariifide tõus puudutaks väga paljusid transpordiga tegelevaid firmasid ja Eesti majanduse jaoks oleks tariifide tõus päris tõsine krahh,» ütles ta.
    Heido Vitsuri sõnul toob transiidimäärade tõus kaasa Eestit läbivate kaubavoogude vähenemise pikas perspektiivis. Kehtivaid lepinguid tariifide tõus ei mõjuta, lisas ta.
    Akadeemik Mihhail Bronshteini hinnangul moodustab transiit Eesti sisemajanduslikus kogutoodangus 25--30 protsenti.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.