Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elu võimalikkusest maal

    Vaatamata skeptikute järjekindlale kuulutamisele, et maapiirkondade olukord läheb erinevalt Tallinnast järjest halvemaks, näitab reaalne elu siiski vastupidist. Kuigi kurdetakse, et hoogsalt paisuv pealinn ahnitseb halastamatult endasse raha, võimu ja riigi ärksamad ajud, jagub nimetatuid siiski ka väljapoole Harju maakonna piire.
    Äripäeva arvates on viimane aeg kummutada maaelu seisakust pajatav müüt, mida propageerivad avalikult mitmed ilmselt kibestumisest vaevatud poliitikud ja teadurid, nagu näiteks Arvo Sirendi, Andres Varik või Jaan Leetsaar.
    Kui sõita ringi mööda maakondi, võib leida hulgaliselt positiivseid näiteid sellest, kuidas virisemise asemel päevast päeva tööd tehakse, kasumit teenitakse ja seeläbi järk-järgult elujärge parandatakse.
    Pärnu maakonnas on põllumajandustootmisega tegelev osaühing Selja, mille liikmetel jätkus taipu hoida ära endise sovhoosi vara laialikandmine ja ärastamine. Nüüd suudavad nad teenida kasumit ja investeerida uutesse masinatesse. ASi Paide Mööbel tegevdirektor Toivo Kukk väidab, et neil ei ole toodangu turustamisega probleeme. Märjamaal räägib väikese autobaasi direktor Rainbert Tamm, et tema firma tuleb omadega ilusti toime ja tahab veel laieneda Viljandi kandis. Valtu veinitehase juhataja Tõnu Teder on optimistlik -- toodangule jätkub tarbijaid ja ettevõtte ostmisega kaasnenud võlad saavad tasutud.
    Seda loetelu võib veel pikalt jätkata, sest maal on veel potentsiaali küllaga. Sammhaaval liigub tööstus maapiirkondadesse, mis parandab tööhõivekliimat. Ettevõtted laienevad ja arvestavad juba ette sellega, et Balti maade ja Vene turu avanemisel saaks toodangu mahtu järsult suurendada.
    Kindlasti on neid, kes tahavad väita risti vastupidist, tuues näiteks Võhma sündroomi jne. Aga siinkohal ei maksa ära unustada, et meil on oma riiki olnud vaid viis aastat. Võhma lihakombinaat ja paljud teised kolossid ehitati aga palju varem Moskva ja Peterburi kõhtude täitmiseks. Miks täna ei juleta seda tunnistada, vaid veeretatakse süü küll valitsuste, küll ärimeeste kaela.
    Kahtlemata jagub ettevõtjatele ka riigi tekitatud ja kohalikest oludest tingitud probleeme. Riik on hakanud üha enam ettevõtluse korrastamise sildi all pärssima vaba ettevõtlust, suurendades makse ja püstitades bürokraatlikke takistusi. Vähe hoolitakse infrastruktuuride arendamisest, mis omakorda pidurdab investeerijate indu panna oma raha teenima Tallinnast kaugemal. Maal ei jätku kvalifitseeritud tööjõudu, selle koolitamiseks puuduvad võimalused. Nendest probleemidest tulenev madal palgatase pidurdab kaubandus- ja teenindussfääri arengut.
    Kõige selle taustal tundub probleemiks kujunevat mitte see, kas maapiirkondades on võimalik elada, vaid hoopiski teatud poliitilistest, ja vanuselistest iseärasustest tingitud ellusuhtumine, mis ei või kannatada, et ühtedel läheb paremini kui teistel. Oleks palju parem, kui kogu kriitika, mis püüab tõestada, et väljaspool Tallinna ei ole võimalik normaalselt elada, töötada ja äri ajada, formeeruks konkreetseteks nõuanneteks, kuidas oma asju sellisel juhul ajada. Sellest oleks kasu rohkem.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohitid: kinnisvara- ja ehitusturu elavnemiseks kulub aastaid
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.