Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uuel aastal uued tehnojärelevalve eeskirjad

    Järgmise aasta 1. jaanuaril hakkavad kehtima uued sõiduki tehnojärelevalve eeskirjad.
    Uute eeskirjade kohaselt on nõuded pärast 1. jaanuari 1997 Eesti riiklikusse autoregistrisse kantavate sõidukite ja enne seda kuupäeva autoregistrisse kantud sõidukite puhul erinevad. Samuti kehtivad eraldi nõuded 25aastasele või vanemale sõidukile, need peab vastama sõiduki valmistamisajal kehtinud nõuetele (v.a nõuded varustusele).
    Eestis kasutatavad, kuid teistes riikides registreeritud sõidukid peavad vastama nõuetele, mis kehtestatakse peale 1. jaanuari 1997 registreeritavatele autodele.
    Rahvusvahelisteks vedudeks kehtestatavad lisanõuded on olenemata veokite registreerimisajast kõigile ühed, jälgitud on Euroopas kehtivaid nõudeid. Alates 1. jaanuarist ei lubata rahvusvahelistele vedudele üle 15 aasta vanuseid veokeid.
    Kehtestatakse ka täpsed nõuded veokite mürale ja saastele. Ka varem on üritatud mõõta diiselmootorite suitsusust, kuid seadmete vähesuse tõttu oli kontroll puudulik. Uuest aastast on see probleem lahendatud ja Eesti riikliku autoregistri keskuse tehnoosakonna ülema Rein Eineri sõnul võib diiselmootoriga veoki omanikest umbes 30 protsendil tekkida probleeme.
    Autorongil peavad olema ISO ja Eesti nõuete kohased haakeseadmed. Alates 1997. aastal valmistatud veokitest on nõutavad ABS-pidurid.
    1994. aastal ja hiljem toodetud veokid peavad omama tüübikinnitust, mille aluseks on võetud Euroopas kehtivad direktiivid.
    Pärast 1994. aastat toodetud veokitest registreerib autoregistri keskus ainult Euroopa turule toodetud autosid.
    Autode tehnoülevaatusel on vead jaotatud kolme gruppi, mille järgi tehakse ka ülevaatuse otsus.
    Muutub ka tehnoülevaatuse vormistamine. Tuleb tehnoülevaatuse kontrollraamat, kuhu märgitakse vead ja ülevaatuse otsus. Tehnoülevaatuse raamat tuleb omanikul säilitada, aga seda ei pea kaasas kandma. Märge tehakse ka sõiduki registreerimistunnistusele, kuhu on märgitud viimane kuu, millal autoga võib enne uut ülevaatust veel sõita.
    1. grupp -- Tehniliselt lihtsamad ja vähemolulised vead, mis ei ohusta liiklust vea kõrvaldamiseks vajaliku aja jooksul. Vead on lihtsalt kõrvaldatavad ühe osa või sõlme vahetamise, kinnitamise või lihtsa reguleerimise teel.
    2. grupp -- Tehniliselt keerulised vead, mille puhul liiklusohutus sõltub ettenähtud remondi või reguleerimise tehnoloogiast. Remont on seotud paljude osade mahavõtmise või mitme sõlme lahtivõtmisega. Remondi kvaliteedi kontrollimiseks või reguleerimiseks on vajalikud eriseadmed ja eriettevalmistusega töötajad.
    3. grupp -- Ohtlikud vead, mille esinemisel ei ole võimalik ohutult remondikohta sõita isegi siis, kui ollakse veast teadlik, ja vead, mille esinemisel on liikluseeskirja kohaselt omal jõul sõidu jätkamine keelatud. Võimalikud tehnoülevaatuse otsused
    Tehniliselt korras -- sõiduki tegelikud andmed vastavad registreerimistunnistusele ja sõidukil ei esine rohkem kui neli 1. grupi viga või puudust.
    Ülevaatus katkestatud -- sõiduk on omavoliliselt ümber ehitatud või sõidukile on omavoliliselt paigaldatud lisaseadmeid.
    Esitada korduvale ülevaatusele -- sõidukil on viis või enam 1. grupi viga või üks 2. grupi viga. Sõiduki peab esitama korduvale ülevaatusele ühe kuu jooksul.
    Omal jõul sõitmine keelatud -- sõidukil esineb kas või üks 3. grupi viga.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nädala lõpetas punases vaid Vilniuse börs
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.