Ants Kulgevee Opelitega kauplevast ASist Baltmotors ütleb, et läbimüük sõltub eelkõige kokkusattumusest, hinnapoliitikast ja sellest, millal tulevad turule uued mudelid. Ta räägib, et on pidanud aastaid statistikat müügitulemuste kohta ja andmeid võrreldes võib näha, et need ei kattu.
Toomas Putmakeri sõnul oli näiteks septembris Fordi halvemate müügitulemuste üks põhjus Mondeo uue mudeli ootus, mistõttu ei ostetud enam nii palju vana mudelit.
Automüügi kasvule Eestis on Ants Kulgevee ütlusel kaasa aidanud ka elatustaseme tõus. «Pole harv juhus, kui meile tuleb härrasmees ning tellib oma naisele jõulukingiks auto,» räägib ta.
Vähetähtsad müügitulemuste paranemisel pole ka firmade ja riiklike asutuste hulgitellimused. Näiteks Baltmotors müüs septembris kokku 61 autot, millest 20 tellis politseiamet. Teine Opeli müüja AS Ascar müüs eelmisel kuul 46 autot, firma kaudu soetas AS Tulika Takso endale 40 uut Opelit.
Toomas Putmaker tunnistab, et 1. septembril jõustunud käibemaksuseaduse parandus, mis muutis liisingu teel ostetud sõiduautode hinna kolmekordse käibemaksu võrra kallimaks, on andnud automüügile tagasilöögi.
Ants Kulgevee lisab, et käibemaksuseaduse muudatused on tunduvalt raskendanud liisinglepingutega töötamist. Tema sõnul on nüüd kõik hakanud välja mõtlema nippe, kuidas saaks seadust järgides säilitada enne septembri algust kehtinud hinnad.
Kulgeveel on kahju, et seadus, mis oli mõeldud musta äri piiramiseks, lõi kõige valusamalt ausate kaupmeeste näppude pihta.
Eelmisel nädalal oli riigikogus esimesel lugemisel rahanduskomisjoni esimehe Olev Raju esitatud käibemaksuseaduse muutmise seadus, mis lõpetaks liisinglepingu alusel ostetud autode maksustamise kolmekordse käibemaksuga.
Sellel suvel korjas Fordi tehas üle maailma kokku osad viimaste aastakäikude mudelid ja vahetas nad uute vastu, sest tehas tuvastas, et mõnedel masinatel esines tehnilisi probleeme.
Toomas Putmakeri sõnul müüb Fordi keskus Eestis vaid Euroopa tehastes valmistatud Forde ja autode kokkukorjamine neid ei puudutanud. Putmaker lisab selguse huvides, et Fordi Euroopa tehastelt pole tulnud ühtegi korraldust mingi aastakäigu mudelite kokkukorjamiseks.
Enamiku autofirmade esindajate sõnul ostavad autosid endiselt peamiselt mehed, kes teavad täpselt, millist autot nad soovivad ja tunnevad küllalt hästi autode tehnilisi üksikasju. Samas pole väga harv seegi, kus autot tuleb ostma naine, kes on samuti tehnilistes küsimustes kompetentne.
Autoostjatel on aga mõnikord väga kummalisi soove. Näiteks üks hobusekasvataja tahtis aktsiaseltsist Satex-Auto osta liisingu teel Hyundai Sonatat. Esimese liisingmakse oli ta nõus tegema hobustes.