Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nokia lisavarustus on rikkalik

    Mobiiltelefonide lisavarustus on margiti erinev -- parim valik on Nokial, oluliselt ei jää maha ka Ericsson

    Universaalsed on autoantennid, GSMi autovõimendid; spetsiifilisemad aga akud, laadijad, hands-free'd, antenniüleminekud.
    «Margiti on mobiiltelefonide varustatus lisadega erinev,» lausub Mobitele OÜ müügijuht Ardi Aolaid, kelle igapäevatöö on müüa Nokia, Ericssoni, Motorola, Ascomi, Siemensi mobiiltelefone ja nende lisavarustust. Kui Nokia lisavarustus on kõige parem, siis päris mitme toote «garderoob» on üsna kesine. Siiski on kõigil lisaks standardpaketis olevale väikesele ja kergele akule mingi lisaaku, autolaadija, välisantenni ühendamise võimalus ja üldjuhul hands-free'gi. Paremini varustatud Nokia 2110-l ja 2110i-l on lai akude valik, autohoidja, -laadijad, kahte sorti hands-free'd -- üks lihtsam, teine keerulisem. Nokia 1610-l ja 8110-l on olemas ka kaasaskantav hands-free, mille kuular käib kõrva ja mikrofon jääb telefoni külge taskusse. «Nii ei peagi telefoni taskust välja võtma ning tänaval omaette rääkijaid ei pea sugugi veidrikuks tembeldama,» selgitab Aolaid.
    Suhteliselt hästi on varustatud ka Ericsson, 337-l ja 388-l on kaasaskantav hands-free olemas, ehkki müüjate hinnangul ostetakse sellist kaupa üsna vähe.
    Turuliidrite Nokia ja Ericssoni kõrval kolmandal kohal oleval Motorolal kaasaskantavat hands-free'd ei ole, kuid see-eest on Motorolal sees vibra-call, mistõttu pole nendel aparaatidel tarvis vibratsioonliidest.
    Ka akude valik on Motorolal suhteliselt lai. «Seni nii standardkomplektis kui ka lisavarustuses olnud kehvade NiCd-akude kõrval on Motorolagi hakanud tootma paremast materjalist akusid,» räägib Aolaid. Kõige suurem nõudlus on spetsialistide hinnangul akude ja autovarustuse järele. Nokia 2110 omanik võib valida nelja originaalaku vahel, millele lisandub vibraaku. Kel eesmärgiks kerge telefon, see valib 400mA aku, kuna sellega kaalub telefon vaid 197 grammi. Kes aga tahab maksimaalset kõne- ja ooteaega, see ostab 1500mA aku. Autovarustus koosneb telefonialusest, valjuhääldist, armatuuri alla peituvast keskplokist, mikrofonist, antennist, mis näiteks Nokia 2110 puhul läheks Aolaidi sõnul maksma ligikaudu 3000 krooni. Sellele lisandub paigaldustasu, mis on küll firmati erinev, kuid jääb ca 1000 krooni piirile. Soovi korral on võimalik külge panna lisatoru, millest on kasu siis, kui autos soovitakse rääkida nii, et teised ei kuule. N-ö passiivse toruga, kus on vaid mikrofon ja valjuhääldi, on võimalik autos rääkida, kartmata, et ühendus välisantenniga katkeks ja kõne ebaõnnestuks. Lisatoru hinnaklass on ca 1500 krooni. Väga nõudlikule tarbijale pakutakse GSMi võimendit, mis kompenseerib antennikaablites tekkivaid kadusid ja parandab kõne kvaliteeti.
    Hindu avaldama on mobiiltelefonimüüjad üsna ettevaatlikud. «Hinnad selles maailmas muuutuvad mitte päevade, vaid tundidega,» põhjendab Meigo Pruudel ASist Esmofon. Seepärast on ka juuresolevas tabelis esitatud hinnad vaid orienteeruva suurusjärgu märkimiseks, kuna nädala pärast võib pilt olla teine.
    Hindade suhtelisusele viitab ka Lauri Rimmel Levi & Kuto ASist, kelle väitel on hind iga poe oma rida. «See on nagu leiva hind,» tõmbab ta paralleele. «Millegipärast ei avalda keegi leiva hinda.» Läbirääkimiste käigus selguv hind sõltub tema sõnul ostetud paketist, sooduspakkumistest jm. «Seni on Levi & Kuto hinnatase võitlusvõimeline.»
    Elektrist, eriti autoelektrist teadlikul inimesel on ostetud autovarustust üsna kerge isegi paigaldada, kuna kaasaantavas juhendis on näidatud, kuhu mingi juhe minema peab. Isetegevusega aga kaasneb risk kaotada garantii, sest kui ei ole ametlikku paigaldust, siis ei saa firmad anda ka garantiid.
    Kõikidel uuematel telefonidel on arvutiga ühendamise võimalus -- vajalikud data-kaardid, kaablid, tarkvara. Andmevahetus, fakside ja lühisõnumite saatmine on erinevatel telefonidel üsna ühesugune, vahe on hinnas. Et PCICM-kaart on praegu telefoniga peaaegu ühes hinnas, siis ei ole selle kasutamine eriti aktiivne.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.