• OMX Baltic−0,41%300,06
  • OMX Riga−0,17%891,98
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,69
  • OMX Vilnius0,35%1 203,82
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,49%8 817,67
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,17
  • OMX Baltic−0,41%300,06
  • OMX Riga−0,17%891,98
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,69
  • OMX Vilnius0,35%1 203,82
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,49%8 817,67
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,17
  • 30.10.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aegna sadam ei ole enam ohtlik

Aegna sadama rekonstrueerimise vajaduse tingisid saarel asuvad 20 puhkebaasi, milledes on ühtekokku 600 puhkekohta. Tallinna kesklinnaosa valitsus otsustas enda haldusalasse kuuluval saarel lahutada perspektiivse jahisadama ja suuremate veoste toomiseks mõeldud sadama.
Aja jooksul oli sadamabasseini kogunenud meetri jagu setteid. Reisilaevade kurseerimist ohustasid ka eelmiselt kaipealisehitiselt tormiga vette uhutud betoonitükid.
Eeltööd sadama rekonstrueerimiseks algasid juba 1995. aastal, kui tehti kai ülevaatus ja vee sügavuse kontroll. Käesoleva aasta alguses tegi AS Kalbur ekspertiisi ja määras tööde mahu, pärast seda alustas süvendustöödega AS Tetrapood. Betoonitükid eemaldasid laeva Marina abil ASi Snorkel tuukrid. Tallinnast kutsuti kohale ka sapöörid, kes tegid kahjutuks veest leitud kuuetollised mürsud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaldapealseid töid teostas AS Kembari, kes ehitas 900 000 krooni maksva uue sadamahoone. Kembari ülesanne oli lammutada ka vanu sõjaväeehitisi. Kembari projektijuhi Toomas Ilvese sõnul osutuski kõige raskemaks kahe suure inglise liipritest ehitatud torni mahavõtmine. Tehnika toomine saarele oli raskendatud, seetõttu olid ainsad kasutatavad mehhanismid kohaliku metsavahi traktor ja tuletõrjeauto. Nendega tõmmatigi tornid vintsi abil pinge alla ja lõigati jalalt läbi.
Lisaks mahalõigatud tornidele korjati kokku veel ligi 100 tonni vene sõjaväe poolt maha jäetud vanarauda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele