Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aegna sadam ei ole enam ohtlik
Aegna sadama rekonstrueerimise vajaduse tingisid saarel asuvad 20 puhkebaasi, milledes on ühtekokku 600 puhkekohta. Tallinna kesklinnaosa valitsus otsustas enda haldusalasse kuuluval saarel lahutada perspektiivse jahisadama ja suuremate veoste toomiseks mõeldud sadama.
Aja jooksul oli sadamabasseini kogunenud meetri jagu setteid. Reisilaevade kurseerimist ohustasid ka eelmiselt kaipealisehitiselt tormiga vette uhutud betoonitükid.
Eeltööd sadama rekonstrueerimiseks algasid juba 1995. aastal, kui tehti kai ülevaatus ja vee sügavuse kontroll. Käesoleva aasta alguses tegi AS Kalbur ekspertiisi ja määras tööde mahu, pärast seda alustas süvendustöödega AS Tetrapood. Betoonitükid eemaldasid laeva Marina abil ASi Snorkel tuukrid. Tallinnast kutsuti kohale ka sapöörid, kes tegid kahjutuks veest leitud kuuetollised mürsud.
Kaldapealseid töid teostas AS Kembari, kes ehitas 900 000 krooni maksva uue sadamahoone. Kembari ülesanne oli lammutada ka vanu sõjaväeehitisi. Kembari projektijuhi Toomas Ilvese sõnul osutuski kõige raskemaks kahe suure inglise liipritest ehitatud torni mahavõtmine. Tehnika toomine saarele oli raskendatud, seetõttu olid ainsad kasutatavad mehhanismid kohaliku metsavahi traktor ja tuletõrjeauto. Nendega tõmmatigi tornid vintsi abil pinge alla ja lõigati jalalt läbi.
Lisaks mahalõigatud tornidele korjati kokku veel ligi 100 tonni vene sõjaväe poolt maha jäetud vanarauda.