Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta auto ootab mantlipärijat

    Fiati mudeliuuenduspoliitika, mis algas kolm aastat tagasi, kui turule toodi Punto, on seni olnud väga edukas. Ehkki konkurendid kipuvad itaallaste ja nende autotööstuse kohta sarkastilisi märkusi ütlema, ei saa nad faktist, et kaks viimast aastat on Euroopas aasta auto tiitli võitnud Fiat, kuidagi mööda vaadata. Kuni järgmise aasta auto valimiseni detsembris kannab seda tiitlit kaksikutepaar Fiat Bravo/Brava. ÄP kasutuses oli neist suurem -- viieukseline Brava.
    Ust avades hakkab hõõguma vasakpoolne tagatuli, andes pimedas tagant tulijatele märku tee ääres peatunud autost. Tagatuli ongi Brava disainis enim kõneainet pakkuv element -- kolmest kitsast triibust koosnev latern saab vaid kahesuguseid hinnanguid -- seda kas armastatakse või vihatakse. Seevastu Bravo tagatuli on traditsioonilisema kujundusega ja seetõttu vähem emotsioone esile kutsuv.
    Salongis püüab pilku originaalne keskkonsool koos raadioga. Vaatamata vargakindlusele on see vähemalt baasmudelil üsna kehv, mistõttu neile, kellele heli kvaliteet tähtis, ei julgeks seda aparaati soovitada. Loomulikult on Fiatil pakkuda ka parema kvaliteediga helisüsteeme, kuid eks see pane autole ka hinda juurde.
    Esiiste on mõnusalt kausjas, ehkki võiks olla pisut pikem. Kuigi istudes saab jalgu isegi ootamatult kaugele ette lükata, segab sissepoole ulatuv rattakoobas, mistõttu jalad tuleb veidi viltu suunata. Mugavamaks istumiseks võib istme tahapoole lükata, mis kutsub aga esile tagaistujate pahameele. Siiski tundsid ka kolm meest end taga istudes üsna normaalselt -- auto teljevahe on 2540 mm, mis selles klassis on hea näitaja.
    Mootori tühikäigul töötades on tegu ühe vaikseima autoga, mida kohanud olen. See-eest gaasi vajutades tuletab mootor end liigagi häälekalt meelde. Meelde tuli varakevadel testitud Alfa Romeo 155, mille gaasipedaalile surumisel kõlanud mootori raevukas urin auto temperamenti arvestades täiesti omal kohal oli. Brava kuulub siiski teise kategooriasse. Eriti kostab mootori undamine esiistmel, tagaistmel see ei häiri. Harjumist vajab käiguvahetus -- lülitamine nõuab täpsust.
    Auto sisemuses kasutatud plast jättis odava mulje ja tähelepanelikul kuulamisel oli kuulda naginaid. ASi Asmer müügidirektori Mart Kongo arvates võisid seda põhjustada ventilatsioonisüsteemi sattunud puulehed.
    Sügist arvestades olnuks teretulnud süüteluku valgusti. See-eest oli autos suur laevalgusti, mis mõõtmetelt sobinuks juba väikebussi. Elevust tekitas klaasipesur, mis suunas esiklaasile tervelt kaheksa veejuga.
    Eesti mootorivalikus on Bravol 1,4-, 1,6- ja 2,0-liitrised jõuallikad ning Braval 1,4-, 1,6- ja 1,8-liitrised mootorid. 1,8-liitrine mootor, mis meie autol oli, sobib Bravale hästi, kui sooviks on peale punktist A punkti B jõudmise ka sõidurõõmu tunda. Sportlikuma sõidustiili harrastajatele peaks paremini sobima siiski kolmeukseline Bravo, millel ka vedrustus sportlikumaks sõiduks sobivam. Brava eelis on aga viis ust, mistõttu ta sobib paremini pereautoks.
    Tähelepanuväärne on auto ruumikus, mida tunneb kohe sisse istudes. Numbritesse süüvides selgub, et selles on süüdi auto proportsioonid, mistõttu auto jätab pisut «täispuhutud» mulje. Katalooge lapates ei õnnestunudki Bravale mõõtmetelt analoogi leida -- vaid 4,19 m pikk Brava on laiem ja kõrgem kui näiteks 4,48 m pikkune Audi A4 või 4,67 m pikkune Honda Accord!
    Ehkki Eestis algas Brava müük alles suvel, on nüüdseks tõustud enam kui 50 autoga enimmüüdud Fiatiks. Bravo/Brava hinnatase on suhteliselt soodne, mahtudes vahemikku 149 900 kuni 185 900 krooni. Märgatavalt kallim on seeria tippmudel, 2-liitrise Lancia K mootoriga varustatud Bravo 2,0 HGT, mille eest tuleb välja anda 239 900 krooni. Seegi hind on enamiku GT-mudelitega võrreldes soodne.
  • Hetkel kuum
Kaitse-eelarvet saaks ja tuleks samuti kärpida
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Kui ise ei jõua enam müüa: Eesti korvpallimeistri leidlik viis uute partnerite leidmiseks
Spordis on keerulised ajad. Majanduse pikk vindumine on mõjutanud ettevõtete turunduseelarveid ning kärbetest ei ole pääsenud ka korvpall. Kõige selle valguses sõlmis Eesti meister BC Kalev/Cramo koostöölepingu Infopangaga, kes tegeleb igapäevaselt oma klientidele uute koostööpartnerite leidmisega.
Spordis on keerulised ajad. Majanduse pikk vindumine on mõjutanud ettevõtete turunduseelarveid ning kärbetest ei ole pääsenud ka korvpall. Kõige selle valguses sõlmis Eesti meister BC Kalev/Cramo koostöölepingu Infopangaga, kes tegeleb igapäevaselt oma klientidele uute koostööpartnerite leidmisega.
Soome president Stubb tervitas Vabaduse väljakul linnarahvast
President Alar Karis ja Sirje Karis tervitasid riigivisiidile saabunud Soome presidendipaari Vabaduse väljakul, president Alexander Stubb asetas pärja Vabadussõja võidusamba jalamile ja tervitas linnarahvast.
President Alar Karis ja Sirje Karis tervitasid riigivisiidile saabunud Soome presidendipaari Vabaduse väljakul, president Alexander Stubb asetas pärja Vabadussõja võidusamba jalamile ja tervitas linnarahvast.