Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    CMR-saateleht tõestab kauba kohaleviimist

    Mõned nädalad tagasi olid ärevad päevad ühele Eesti väikeautovedajale. Vedajalt nõuti ausalt kohaleviidud tekstiilikoorma kinnimaksmist.
    Vedaja sai ekspedeerimisfirmalt töö -- viia hollandi kaupmehe vahendatav Eesti tekstiili koorem Saksamaa kaubamajale. Saksa kaubamaja ja Hollandi kaupmehe vahelise lepingu järgi tasutakse viimasele kauba eest arve ja CMR-saatelehe esitamisel, mis näitab et kaup on kätte saadud. Paraku oli Hollandi kaupmehe äri võtnud nii suured pöörded, et valmistudes esitama kaubamajale järjekordse koorma dokumente, avastas ta, et puudub CMRi koopia. Kuna kaubamaja keeldub ilma saateleheta arveid tasumast, teatas hollandlane ekspedeerimisfirmale puudu olevast CMRist ja palus saata selle koopia. Ekspedeerimisfirma edastas teate vedajale, ja palus tol oma CMR üles otsida ja see Hollandisse saata.
    Autofirma oli väike. Ta polnud muretsenud endale isegi TIR-märkmikku. Et teostada siiski mõnikord ette tulevaid välisvedusid, kasutas ta teise firma TIRi. Seetõttu käisid firmas dokumendid käest kätte. Firmasisese paberimajanduse segaduse tulemusena teatas autofirma lõpuks, et temal seda CMRi enam ei olegi.
    Algul rahuliku ja kergesti lahendatavana tundunud probleem võttis ähvardavad pöörded. Puudusid kolm kuud tagasi transporditud koorma kohale jõudmist tõendavad dokumendid. Hollandi kaupmees saatis ekspedeerijale fakse, kus rääkis koostöö lõppemisest.
    Lahendust otsiv ekspedeerimisfirma hakkas autovedajale kokku panema pääsemiseks viimast lootust andvat skeemi. Autojuht peab sõitma kohale, tegema akti oma seal viibimisest, võtma politseilt esildised jne.
    Juht oodati tööreisilt tagasi ja saadeti kohvreid pakkima. Tema reisist Saksamaale ja tõendite hankimisest pidi olenema kogu autoveofirma edasine saatus.
    Viimast korda raamatupidamisarveid üle kontrollides ilmus kuskilt välja kogu segaduse põhjustanud CMR. Koheselt saadeti see faksiga Hollandisse. Järgmisel päeval olid lahenenud ka kõik probleemid.
    Ka saatelehe kadunuks jäämisel oleks siiski olnud kõik õnnelikud, peale autofirma. Tema oleks pidanud raha koguma, et maksta hollandi kaupmehele kinni kohale viidud tekstiilikoorem. Ka hollandlasel on põhjust rahuloluks, sest mis vahet on, kas tekstiili eest maksab kaubamaja või veofirma. Viimasel juhul oleks Saksa kaubamaja omanikule võimalik isegi öelda, et ta seda tegelikult kohale jõudnud 83m³ suurust tekstiilihunnikut kui kingitust võtaks, millest jätkub tervele tema suguvõsale järgmiseks pooleks sajandiks. ÄP
    - CMR-saatelehte ei tohi kuhugi unustada (näiteks kaubasaaja lauale), sest siis on kaubasaajal alati võimalus öelda, et pole tellitud koormat kunagi näinud.
    Autovedaja on kohustatud CMRid alles hoidma, sest ka aasta hiljem peab ta suutma tõestada, et on kauba kohale viinud.
    Hundiseadused ei kehti ainult Venemaal, vaid ka Lääne-Euroopas, ka seal järgitakse reeglit: kui kannatab tõmmata, siis tõmba.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.