• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 15.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustusvõtja saab suuremad õigused

Riigikogu muutis eile kindlustusseltside protestidele vaatamata liikluskindlustuse seadust, suurendades autoomanike õigusi kindlustusfirmade arvel.
Üle aasta tagasi maasaadikute algatatud liikuskindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu toetas 33 riigikogu liiget, vastu oli neli ja üks jäi erapooletuks. Muudatusseadus jõustub 1. jaanuaril.
Majanduskomisjoni liige Jaanus Männik ütles, et praegune liikluskindlustuse seadus lähtub peamiselt kindlustusandja huvist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tuleval aastal tuleb sundkindlustuse maksmisel arvesse võtta ka sõiduki turuväärtust. Männik ütles, et kuna tegemist on autojuhipoolse sundmaksega, peavad tema õigused olema suuremad.
Muudetud seaduse kohaselt on kindlustusvõtjal taas võimalus oma auto kindlustada üheks päevaks. Männik tõdes, et see on küll kallis, 60% 15 päeva maksumusest, kuid see võimalus peab autoomanikul olema.
Seaduses tehtud muudatused peaksid Männiku sõnul üldiselt kohustuslikku maksemäära vähendama.
Täiendatud liikluskindlustuse seadus peab Männiku sõnul tagama ka liikluses kannatajale kahju väljamaksmise. Tänavu on tema sõnul jäänud kahju hüvitamata ligi 11 protsendil liiklejaist, kellele õnnetus on tekitatud.
Kindlustusfirmade järelevalveorganile, liikluskindlustuse nõukogule, laekub kindlustusandjate kogutud maksudest uue seaduse kohaselt praeguse 12 asemel 8 protsenti. Nõukogu koosseisus hakkab olema ka tarbijakaitse esindaja, mis Männiku väitel tagab parema järelevalve kindlustusfirmade üle. BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele