20. november 1996
Jaga lugu:

Lühiuudised välismaalt

Scandinavian Airlines System teatas, et firma maksude-eelne kasum langes aasta esimese üheksa kuuga 41 protsendi võrra 1,257 miljardi Rootsi kroonini.

Kompanii seletas kasumilangust tugevnenud Rootsi krooni ja kasvanud kuludega.

Kuigi reisijate arv suurenes viie protsendi võrra, viis krooni tugevnemine käibe alla 2,6% võrra -- 26,046 miljardi kroonini. Kulude poole pealt märkis SAS kvaliteedi parandamisega kaasnenud kulusid, samuti lennukikütuse hinnatõusu ja kõrgemaid palku. AP-BNS

Läti kaupade eksport moodustas ametlikel andmeil käesoleva aasta esimese üheksa kuu kokkuvõttes 580 mln latti ehk 12,8 mld krooni, märkides mullusega võrreldes 16,8% tõusu. Samal ajal kasvas kaupade sissevedu Lätisse 32,8% võrra ning jõudis 894,1 mln lati ehk 19,7 mld kroonini.

Tänavu on Läti importinud 49,9% kaupadest EList ning 24,7% SRÜst. Ekspordist läheb ELi 44,1% ning SRÜsse 36,5%.

Põhilised ekspordipartnerid on Venemaa (23,6%), Saksamaa (13,9%), Suurbritannia (10.6%), Leedu (7,6%) ning Ukraina (6,5%).

Impordis juhib Venemaa (19,1%). Järgnevad Saksamaa (14,1%), Soome (9,6%), Rootsi (8,2%) ja Leedu (6,1%).

Ekspordis on juhtival kohal puit ja puittooted, toiduained, masinad, mehhanismid ja elektriseadmed.

Läti impordib enim toorainet, masinaid, mehhanisme, elektriseadmeid, keemia-, tekstiil- ning metalltooteid ja toiduained. LETA-ETA

Prantsuse raudteevõimud soovitasid reisijatel, kes plaanisid kolmapäeval Eurotunneli teenuseid kasutada, reisist loobuda, sest tunnelit kolmapäeval liikluseks tõenäoliselt ei avata.

Võib kuluda nädalaid, enne kui rongiliiklus La Manche'i aluses tunnelis taastub.

51km raudteetunnelist 600 meetrit kahjustanud tulekahju oli esimene tõsisem vahejuhtum pärast tunneliliikluse avamist kahe aasta eest.

Eurotunnel teatas, et tulekahjus sai tõsiselt kannatada 15 raskeveokit. Tulekahju algas väidetavalt veokist, mille koormas oli kergesti süttiv polüstüreen. REUTER-BNS

Euroopa äriliidrid leiavad, et ELi konkurentsivõime alaneb pidevalt, pärsituna rangetest tööturuseadustest, kõrgetest maksudest ning jäigast turust. Allakäik on toimunud energia-, transpordi- ja kaugsidesektoris, kus ei valitse turujõud. AP -BNS

Läti valitsus kinnitas eile korralduse, mis sätestab Läti ja Venemaa ühiskompanii Latrostrans loomise nafta ja naftasaaduste transportimiseks, kinnitades selle Läti-poolseks osanikuks ASi Lasam.

Nimetatud ühsettevõtte loomine on sätestatud Läti ja Venemaa valitsuste vahelise kokkuleppega Lätis asuvate naftajuhtmete ühiseks ekspluateerimiseks. Venemaa osapooleks kõnesolevas ühiskompaniis on AS Transnefteprodukt. LETA-ETA

Kaks Leedu energeetika strateegilist kompaniid -- kütusefirma Lietuvos Kuras ja naftat töötlev Mazheikiu Nafta -- jäid tänavu erastatavate ettevõtete nimekirjast välja.

Leedu erastamisagentuuri asedirektori Stasys Overlingase sõnul jäid need ettevõtted erastamisnimekirjast välja põhjusel, et asutatakse rahvuslik naftakontsern Lietuvos Nafta, mille osadena Lietuvos Kuras ja Mazheikiu Nafta tulevikus privatiseeritaksegi.

Käesoleval aastal erastatavate ettevõtete nimekirjas oli 454 objekti. Müüdava vara bilansimaksumus ulatus 374 miljoni litini, millest nüüdseks on järgi jäänud 226 miljonit litti. BNS

USA väliskaubandusdefitsiit kerkis septembris 11,3 mld USDni, mis on USA ajaloo suuruselt teine defitsiidinäitaja. USA kaubandusministeerium seletas defitsiidi suurenemist naftahindade tõusuga ning lennukitööstuse ekspordiprobleemidega. Defitsiit kauplemisel Hiinaga ületas defitsiidi kauplemisel Jaapaniga. Suurim USA väliskaubandusdefitsiit registreeriti juulis, mil see kerkis 11,6 miljardi dollarini. AP-BNS

Venemaa riiklik naftajuhtmefirma Transneft seadis kahtluse alla endise NLi ühe ambitsioonikama energiaprojekti realiseerimise, mis näeb ette 1,5 mld dollarilise naftajuhtme ehitamise Kasahstani Tengizi naftaväljalt Tshetsheenia kaudu Musta mere sadamasse Novorossiiskisse.

Transnefti pressiesindaja Ravil Poljanin ütles, et Venemaa hiiglaslikku naftajuhtmete võrku haldav riiklik monopol ei ole rahul vaid operaatorfirma õigustega ning tahab omandada projektis aktsiaid.

50% aktsiaid Kaspia naftajuhtmekonsortsiumis kuulub firmadele Chevron, Vene Lukoil, Mobil Corp, Rosneft, Oman Oil Company, British Gas Plc, Itaalia Agip SpA, Kasahstani Munaigaz ja Oryx Energy Company. Kasahstanile, Omaanile ja Venemaale kuulub ülejäänud 50% aktsiaid. REUTER-BNS

Jaga lugu:
Hetkel kuum