«See projekt aitab lahendada suuri keskkonnaprobleeme ning on täiesti tõsiseltvõetav uuring,» kinnitas insener Göran Wilke Taani riiklikust energiaametist. Peale energiaameti esindajate on projekteerimisrühmas veel laevaarhitekte, purjetajaid, reederifirmade, laevatehaste jt esindajaid. Projekteerimisel kasutatakse ära 30 aastat tagasi tehtud analoogsete uurimistööde kogemusi.
200 meetri pikkusel puistkaubalaeval on kuus 60 meetri kõrgust masti, kuhu tõmmatakse kunstkiust purjed. Kõik detailid on standardiseeritud, nii et purjesid on kerge hüdraulika abil heisata ja langetada ning lähimas sadamas välja vahetada.
Laeval on kolm mootorit, mis tagavad kiiruseks 11 sõlme isegi kehva tuule korral. Laev võib sõita pikki vahemaid, sealhulgas üle Atlandi, ning konkureerida kiiruses tavaliste puistkaubalaevadega. Ka meeskond ei ole tavalise kaubalaeva omast suurem.
Praeguste hindade juures on uue laeva valmistamine 20% kallim. 10% sellest aitab säästa kütuse väiksem kulu. Edaspidi hakkab kliente kindlasti huvitama laeva keskkonnasõbralikkus.
Uue laeva uurimisprojekti tutvustatakse selle kuu lõpul. Sellele järgnevad laevamudeli katsetused Taani riiklikus uurimiskeskuses Risøs. Laeva laiem rahvusvaheline tutvustamine tuleb ilmselt Lissaboni näitusel Expo 98. Esimene laev peaks valmima nelja aasta pärast. DI