• OMX Baltic0,32%291,22
  • OMX Riga0,29%885,5
  • OMX Tallinn0,09%1 848,92
  • OMX Vilnius0,6%1 135,91
  • S&P 500−0,22%5 662,89
  • DOW 30−0,03%41 953,32
  • Nasdaq −0,33%17 691,63
  • FTSE 100−0,05%8 701,99
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%92,22
  • OMX Baltic0,32%291,22
  • OMX Riga0,29%885,5
  • OMX Tallinn0,09%1 848,92
  • OMX Vilnius0,6%1 135,91
  • S&P 500−0,22%5 662,89
  • DOW 30−0,03%41 953,32
  • Nasdaq −0,33%17 691,63
  • FTSE 100−0,05%8 701,99
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%92,22
  • 26.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome kaubasadamate käive suureneb

Soome kaudu kulgeb transiit peamiselt Peterburi, Karjalasse, Koola poolsaarele, Moskvasse ning Eestisse, Lätisse ja Leedusse.
Hamburgi sadama ja Soome sadamate vaheline veosekäive on 1992. a võrreldes enam kui kahekordistunud, ulatudes mullu 1,3 miljoni tonnini.
Hamburgi sadama turundus- ja avalike suhete direktori Hans Ludwig Bethi sõnul võimaldab Hamburg Soomele juurdepääsu Saksa, Austria ja Shveitsi turgudele, kuid ühtlasi on see ka vahelüliks teel kaugematesse majanduskeskustesse. Samas on Soome sakslaste ja nende välispartnerite jaoks oluliseks väravaks teel Venemaale ja Balti riikidesse.
Kaubavedude mahu suurendamine on toonud kaasa Helsingi ja Kotka sadama laiendamise.
Helsingi, mis on peamine transiidikeskus Ameerikast, Kaug-Idast ning Austraaliast tulevatele ning sinna suunduvate kaupadele, on otsustanud teeninduse kvaliteedi parandamiseks viia kaubaveod läänesadamast uude sadamasse Vuosaaris, mille ehitamine läheb maksma 182 miljonit dollarit.
Läänesadama kaid on pikendatud 100 m võrra ja tööd on alustanud uus 40tonnise kandevõimega konteinerkraana, mis suudab töödelda kuni 40 konteinerit tunnis.
Suurendamaks Soome sadamate osatähtsust ja parandamaks raudteeühendust Soome ja Venemaa vahel, kavatsevad kahe riigi veondus- ja raudteekompaniid ühendada mõlema riigi sadamad, veondusfirmad ning raudteed 2000. aastaks ühtseks integreeritud süsteemiks. KNIGHT-RIDDER-BNS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele