Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sarnet erastaks piiritusetehased

    Väino Sarnet ütles, et piiritusetehaste erastamine pole poliitilisem küsimus kui Liviko erastamine. Piiritusetehased ei ole monopolistid, kuna piiritust saab ka sisse tuua, selgitas Sarnet.
    «Arvan, et erastamise kasuks otsustamine on raske,» põhjendas Sarnet.
    Erastamisagentuuri juht leidis, et piiritusetehaste erastamise puhul tuleb ettevõttele ilmtingimata leida tuumikinvestor, sest tehnoloogiliselt tasemelt on nimetatud ettevõtted välismaistest konkurentidest maas. «Siin on moderniseerimine kindlasti vajalik,» tunnistas Sarnet. «Kui riik ei lähe tagasi piirituse monopolile, on see ettevõtte konkurentsivõimele väga tähtis.»
    ASi Moe Piiritusetehas juhatuse esimees Arvo Antropov ütles, et seni pole ametlikult ettevõtte erastamisest juttu olnud. «Meiega pole räägitud,» kinnitas ta.
    Antropovi sõnul töötab piiritusetehas hästi ja täisvõimsusega. «Seadmed on meil ka sellisel tasemel, et praegu ei ole vaja suuremaid summasid investeerida,» lausus ta.
    «Kui tehas töötab täie võimsusega ja teenib riigile suuri makse, siis vaevalt et erastamine praegu rahaliselt kasulik on,» lisas Antropov.
    Moe piiritusetehas toodab iga kuu kuni 56 000 dekaliitrit piiritust. Ladu on pidevalt tühi ja ostjad järjekorras, kinnitas Antropov. Tema sõnul müüb firma siseturul 30 protsenti toodetud piiritusest.
    «Hetkel ei näe ma põhjust, miks tuleks piiritusetehas erastada, samas ei ole otsest põhjust ka ettevõtte mitteerastamiseks,» lausus RASi Rakvere Piiritusetehas peadirektor Sven Prees.
    Rakvere piiritusetehase tehnoloogia ei ole Preesi sõnul halvas seisukorras.
    «Kui tahetakse teha nüüdisaegset, täielikult automatiseeritud tehnoloogiaga piiritusetehast, on selleks vaja sadade miljonite kroonide suurusi investeeringuid,» märkis peadirektor.
    Preesi sõnul saab piiritusetehasesse investeerija olla vaid firma, kellel on piirituse müümiseks olemas kindel turg. Praegu muutub olukord piirituseturul tihtipeale päevapealt, kinnitas tema.
    «Mina igal juhul investeerijana raha piiritusetehasesse ei paneks,» lausus Prees. «Mujalt maailmast võib piiritust palju odavamalt osta.»
    Rakvere piiritusetehas, mis sellel aastal seisis kolm kuud tööpuuduses, töötab praegu täisvõimsusega.
    Otsuse, kas ja kuidas piiritusetehased erastatakse, langetab valitsus tuleva aasta jaanuaris, kui kinnituse saab järgmise aasta erastamisprogramm.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Balti börsinädal algas punase värviga
Balti koondindeks Baltic Benchmark alustas uut nädalat 0,7 protsendise taandumisega.
Balti koondindeks Baltic Benchmark alustas uut nädalat 0,7 protsendise taandumisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finantsjuhid julgustavad karjääri pöörama: tehke midagi, et teist jääks jälg maha
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Soomlased imestavad: Eesti robotid vallutavad maid
Eestlaste robotid vallutavad Soomes maid, kirjutab Helsingin Sanomat.
Eestlaste robotid vallutavad Soomes maid, kirjutab Helsingin Sanomat.