• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2250,36%34 502,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2250,36%34 502,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 06.12.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Auto tuleb suvekorrast seada talvekorda

Oma peatset saabumist meelde tuletav talv andis paljudele autoomanikele kohe esimeste külmadega kasuliku õppetunni selles, kui oluline on auto talveks ette valmistada.
Kuid veel tugevam pakane võib valmistada uusi ja märgatavalt tõsisemaid ebameeldivusi. On hea, kui teie auto jaoks on olemas korralik firmateenindus. Siis võite olla üsna kindel, et teie auto mootoris on talveks sobiv õli, aku on korras ja täiesti laetud, antifriisi külmumistemperatuur püsib normi piires ka kõige käredama pakasega ja küünlad tekitavad tugeva sädeme.
Kui te pole aga ammu hoolduses käinud, siis võib juhtuda, et bensiinifiltris või -torustikus leidub veepiisku, mille külmumise tõttu mootor hommikul ei käivitu või seiskub ta koguni sõidu ajal.
Talvel osutuvad ootamatult tülikateks samuti sellised pisikorratused, mida suvel reeglina ei panda tähelegi.
Näiteks kasvõi ebatäpne süütemoment ja kõrgepingeosade määrdumine.
Kogenud juht teab, et suruõhuga kuivatamata uksetihendid külmuvad pärast pesemist nii tugevasti kere külge, et autosse ei pääsegi. Ka ettenähtud viisil määrimata ukselukud võivad talvel kergesti külmuda. Hädapärane abinõu nende lahtisulatamiseks on kuuma veega täidetud kilekott.
Jäätunud aknaklaase saab kraapida ka kammi seljaga. Kuid ühelgi juhul ei tohi kasutada selleks kõvu esemeid, mis võivad autole kriimustusi tekitada.
Porised tuled pühitakse puhtaks lapiga. Igasugune auto värvkatte pühkimine tekitaks aga selliseid kriimustusi, millest ilma autot üle värvimata enam lahti ei saa.
Veel pisut ka õlivahetusest. Mootorisse vahetatakse talveks selline õli, mis ei kaota külma käes voolavust. Külmaks talveks sobiva õli markeeringus on tähis 5W või 10W. Näiteks õliga SAE 10W-30 saab mootorit käivitada temperatuurini --20° C ja õliga, mille tähises on 5W, veel tugevama pakase käes.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele