22. detsember 1996 kell 22:00

RETi hotell Radissoni keti lüliks

Äriplaani kohaselt on hotelli maksumus ligi 80 miljonit krooni. Sõltuvalt finantseerimisskeemist ning pankade nõudmistest on hotelli tasuvusajaks arvestatud 4--7 aastat.

Rauami sõnul viisid nad kolmapäeval kahte Eesti panka laenutaotlused hotelli ehitamiseks vajaliku raha saamiseks. Samal ajal jätkatakse läbirääkimisi ka ühe välispartneriga, keda Rauam nimetas maailma esimese viie hulka kuuluvaks hotelliketiks. Äripäeva andmeil on tegemist hotelliketiga Radisson.

Rauami sõnul on võimalik osa vajalikke finantseeringuid katta omavahendite arvel. Omavahendite võimaliku suurusena nimetas ta 20--30 miljonit krooni. RETi hotelli omanik on Infoturismi AS, mis sajaprotsendiliselt kuulub praegu RETi Arengugrupile. Rauami sõnul pole aga võimatu mõne aktsionäri kaasamine, aktsionäriks olemisest on huvitatud eespoolnimetatud hotellikett.

Ta lisas täpsustuseks, et tegemist on hotelliketiga, mis on tundnud huvi juba paari hotelliprojekti vastu Eestis ning mille esindajad on varem või hiljem otsustanud Eestisse jala maha panna. Raua2mi sõnul rahuldavad hotelliketi esitatud tingimused neid ning on soodsamad kui need pakkumised, mille esitasid hotellindusalane operaatorfirma Inn Grupp ja Toomas Undusk management-alase koostöö tegemisesks.

Jõe tänav 3 asuvas 4korruselises hoones lammutatakse kõik praegused vaheseinad ja laed ning hoone ehitatakse ümber 9korruseliseks hotelliks, kuhu on planeeritud 153 numbrituba. Tubade arv võib seoses välispartneri kaasamisega mõnevõrra väheneda, lisas Rauam. Lisaks sellele tulevad hotelli konverentsi- ja banketisaal, ühenduseks klubi Dekoltee hoonega ehitatakse klaastunnel.

Esialgse kava järgi orienteerutakse Rauami ütlusel tugeva 3 või 4 tärni tasemele, kuid välispartneri olemasolul pole võimatu ka endale kõrgemaid eesmärke püstitada.

RETi hotellile kõige lähemal asuva hotelli Central direktor Valdo Herzmann lausus, et nad peavad RETi hotelli paratamatult silmas pidama ja arvestama. «Algul kartsime, et nad võivad hakata kopeerima Centrali fenomeni,» lausus Herzmann ja lisas, et kõige raskem saab olema siis, kui RETi omanikud tulevad turule täpselt sama tootega kui Central pakub, seega keskmisesse hinnaklassi kuuluva turistile mõeldud hotelliga.

Herzmanni sõnul on Centrali vaieldamatu eelis see, et nende hotell on olnud turul juba poolteist aastat ning selle aastaga jalad eriti kindlalt maha saanud. «Järgmise aasta lõpuks on meil veelgi tugevamad relvad vastu panna,» lisas ta.

Rauami sõnul tahavad nad RETi hotelliga tungida rohkem Olümpia ja Viru jahimaadele. «Ma arvan, et kliente jätkub meile kõigile,» ütles ta. Põhiliste klientidena on lootus näha ärimehi, mitte aga turismigruppe.

Klientuuri leidmist Rauam raskeks ei pea, kuna järgmise aasta lõpuks on RETi kvartalis 200 firmat, kelle väliskülalisi on võimalik hotellis majutada. Lisaks sellele avaldab positiivset mõju World Trade Center, millel on esindused üle maailma ning sadam, kust on hotelli mõned sammud, lausus Rauam.

Olümpia hotelli direktor Tarmo Sumberg lausus, et hotelli edukuse määrab hinna ja kvaliteedi suhe, imago ning majandamise efektiivsus, mitte aga ainult see, et ta asub sadama või büroohoonete ligidal. «Need ajad on möödas, kui siinne firma ööbimiskoha valis, tänapäeval valib hotelli klient ise,» lisas ta.

Sumberg märkis, et näeb nõudluse kasvu turistiklassi hotelliturul, äriklassis aga mitte. «Kui võtta arvesse kõik need plaanid, mida peetakse ja kui kõik realiseeruvad, siis eelis on nendel, kes varem alustavad.»

Järgmise aasta veebruaris avatakse RETi kvartalis World Trade Center' kaubanduskeskus. Ligi 1000m² pinnaga kaubanduskeskusesse tuleb 26 boksi, millest 20-le on Rauami sõnul rentnikud juba leitud. Kaubanduskeskuse ligikaudne maksumus on 5 miljonit krooni. Peale selle valmib järgmisel aastal RETi kvartalis suur büroohoone.

Hetkel kuum