• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 5000,00%6 204,95
  • DOW 300,00%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,29%8 735,81
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,6
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 5000,00%6 204,95
  • DOW 300,00%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,29%8 735,81
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,6
  • 12.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jahitehas valmistab Mercedesele istmeid

Jahtide ja kaatrite tootmise kõrval on Naviplasti olulisemaks tootmisvaldkonnaks saamas klaasplastdetailide valmistamine, mis praegu hõlmab umbes poole käibest. «Autoosadele Venemaal topelttolle kehtestatud ei ole ja seetõttu saame neid sinna müüa,» selgitas Naviplasti peadirektor Aleksander ?irai.
Praegu otsitakse veel teisi võimalike plastdetailide tellijaid. «Kuuldavasti pidi Moskva lähistele rajatama trollide koostamise tehas,» nimetas ?irai.
ASi Naviplast möödunud aasta netokäive oli 12 miljonit krooni, mis on küll ligi kaks korda suurem kui 1995. aastal, kuid kasumit firma ei tootnud. Parimal juhul saavutame sel aastal 20 miljoni krooni suuruse käibe ja mingi kasumi, lausus ?irai.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Möödunud aasta alguses ütles Naviplasti tollane peadirektor Rein Miller: et hakata väikest kasumit tootma, oleks Naviplastil vaja käivet üle 20 miljoni krooni.
Olulise eduka tõuke saaks firma aga siis, kui õnnestuks leida mõni strateegiline investor, kes tooks firmasse rohkem käiberaha, lausus ?irai.
?irai rääkis, et firma senisel põhitoodangul, jahtidel ja kaatritel, on väga spetsiifiline turg. Läänes on juba tunnustatud kaatritootjad ees ning sinna trügida on võimatu, lisas ta.
Venemaa on Naviplasti toodangust huvitatud, kuid topelttollidest tingitud kõrge hinna tõttu ei ole firma ka Venemaal võimeline konkureerima. «Meid kui kunagist monopolisti endises NSV Liidus teatakse hästi, kuid kui keegi helistab konkreetse sooviga ja kuuleb topelttollidest, siis teine kord ta tavaliselt enam ei helista,» kirjeldas ?irai hetkeolukorda.
?irai sõnade kohaselt teeb Naviplast praegu allhanketööna kaatreid Rootsis tuntud firmale Ockelbo. Koostööleping sõlmitakse ka ühe Saksa kaatritootjaga.
Purjekate tellimusi praegu ei ole ja neid praegu ei tehta, lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele