Jahtide ja kaatrite tootmise kõrval on Naviplasti olulisemaks tootmisvaldkonnaks saamas klaasplastdetailide valmistamine, mis praegu hõlmab umbes poole käibest. «Autoosadele Venemaal topelttolle kehtestatud ei ole ja seetõttu saame neid sinna müüa,» selgitas Naviplasti peadirektor Aleksander ?irai.
Praegu otsitakse veel teisi võimalike plastdetailide tellijaid. «Kuuldavasti pidi Moskva lähistele rajatama trollide koostamise tehas,» nimetas ?irai.
ASi Naviplast möödunud aasta netokäive oli 12 miljonit krooni, mis on küll ligi kaks korda suurem kui 1995. aastal, kuid kasumit firma ei tootnud. Parimal juhul saavutame sel aastal 20 miljoni krooni suuruse käibe ja mingi kasumi, lausus ?irai.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Möödunud aasta alguses ütles Naviplasti tollane peadirektor Rein Miller: et hakata väikest kasumit tootma, oleks Naviplastil vaja käivet üle 20 miljoni krooni.
Olulise eduka tõuke saaks firma aga siis, kui õnnestuks leida mõni strateegiline investor, kes tooks firmasse rohkem käiberaha, lausus ?irai.
?irai rääkis, et firma senisel põhitoodangul, jahtidel ja kaatritel, on väga spetsiifiline turg. Läänes on juba tunnustatud kaatritootjad ees ning sinna trügida on võimatu, lisas ta.
Venemaa on Naviplasti toodangust huvitatud, kuid topelttollidest tingitud kõrge hinna tõttu ei ole firma ka Venemaal võimeline konkureerima. «Meid kui kunagist monopolisti endises NSV Liidus teatakse hästi, kuid kui keegi helistab konkreetse sooviga ja kuuleb topelttollidest, siis teine kord ta tavaliselt enam ei helista,» kirjeldas ?irai hetkeolukorda.
?irai sõnade kohaselt teeb Naviplast praegu allhanketööna kaatreid Rootsis tuntud firmale Ockelbo. Koostööleping sõlmitakse ka ühe Saksa kaatritootjaga.
Purjekate tellimusi praegu ei ole ja neid praegu ei tehta, lisas ta.