• OMX Baltic−0,2%272,44
  • OMX Riga−0,2%871,95
  • OMX Tallinn−0,12%1 740,22
  • OMX Vilnius−0,18%1 050,91
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 1001,04%8 257,61
  • Nikkei 2252,61%39 480,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • OMX Baltic−0,2%272,44
  • OMX Riga−0,2%871,95
  • OMX Tallinn−0,12%1 740,22
  • OMX Vilnius−0,18%1 050,91
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 1001,04%8 257,61
  • Nikkei 2252,61%39 480,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • 18.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bensiiniliiter kallineb 1,5 krooni aastas

Minister Mart Opmanni sõnul on rahandusministeeriumi ettepanek tõsta aktsiisi tulevikus astmeliselt kuni aastani 2001. Et kõigil oleks teada, kui palju kulud kasvavad, lisas ta. Opmanni sõnul on nii teinud ka lätlased.
«Meie arvamus tuleneb osaliselt teede- ja sideministeeriumi ettepanekust ja vajadusest investeerida teedesse,» selgitas Opmann. Kui sel aastal on mootorikütuse aktsiisi plaanitud ligi 900 mln krooni, siis see raha on väga väike, ainuüksi Tallinna--Tartu maantee läheb maksma 2 mld krooni, lausus ta.
Opmanni sõnul katab praegu kütuseaktsiisist laekuv raha ainult hädapärased remonditööd. «Projektid on ikka suurusjärgu võrra erinevad,» mainis ta.
Eilsel kohtumisel Mart Opmanniga tegi õliliidu tegevdirektor Henn Pärn ettepaneku tõsta kütuste aktsiise diferentseeritult. Kõige keskkonnaohtlikuma pliibensiini aktsiis tõuseks kiiremini ja pliivaba bensiini aktsiis aeglasemalt ning diislikütuse aktsiis kõige aeglasemalt, selgitas Pärn. Pärn esindas kohtumisel ka autoettevõtete liitu ja autode müügi- ja teenindusettevõtete liitu.
Pärn lausus, et rahandusministeeriumi aktsiisi tõstmise ettepanek vajab tõsist kaalumist ja tõus peaks tulema pehmem. «Maanteede ehitamise raha peaks otsima mujalt, ka välislaenudest, mis on maailmas üle jäänud raha,» lisas Pärn. «Niipalju, kui tahavad ehitajad, ei ole võimalik aktsiisist välja imeda,» sõnas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 13:28
Profitus laieneb Eestisse: uus lootus innovatiivseks rahastamiseks skeptitsismi keskel
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele