Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Transport Inglismaalt odavnenud
Liikluspiirangud -- Londoni linna ümbruses (välja arvatud kiirteed) on üle 16,5tonnise kogumassiga veoautodel sõitmine keelatud igal öösel kella 21.00--7.00 ja nädalavahetustel laupäeval kella 13.00st kuni esmaspäeval kella 7.00ni.
Teemaksud -- Suurbritannias ei ole kehtestatud teede kasutamise maksu.
Veokite lubatud suurimad mõõtmed -- kõrgus 4,2 m (kehtib poolhaagisega autorongidele kogumassiga üle 32,52 tonni, muidu üldist kõrgusepiirangut ei ole; laius 2,5 m (külmikautol 2,6 m); pikkus: poolhaagisega autorong 16,5 m, täishaagisega autorong 18,35 m; täismass 38 tonni (vähemalt 5-teljeline autorong).
Klient peab kauba toomise soovist teatama hiljemalt kolmapäeval. Sellisel juhul jõutakse koorem peale võtta igal reedel Manchesterist väljuvale treilerile. Koorem veetakse Manchesterist sadamalinna Fellingstone, kust see saadedakse laevaga Stockholmi ning sealt edasi Tallinna.
Hind sisaldab ka importtollimist ja tollideklaratsioonide vormistamist.
Oleme üle kahe aasta kasutanud Fellingstone'ist otse Tallinna tulevat Eesti Merelaevanduse konteinerliinilaeva. Oleme jäänud ainsaks, kes toob Inglismaalt Eestisse kaupa konteineriga. Seetõttu peabki meie hind teiste omast madalam olema. Nemad toovad kauba Tallinna treileritel.
Kuna laev väljub igal neljapäeval, peab kaup olema Fellingstone'is kolmapäeval kell 12. Muudes terminaalides veel päeva võrra varem. Transpordi soovist peaks klient teatama meile vähemalt esmaspäeva hommikul.
Inglismaalt tuleb meil kaks treilerit nädalas: esmaspäeval ja reedel. Kõige odavam variant on praegu tulla laevaga Soome ja sealt meie autoga Tallinna. Kui kaup ei asu Londonis tuleb meile transpordi soovist nädal ette teatada.
Toome Tallinnas kauba terminaali, sest tihti soovivad kliendid selle ise edasi viia. Soovi korral teeme ka laialivedu (kaks euroalust maksab Tallinna piires 120 krooni).
Melshipi pakkumine on odavaim, kuid ei sisalda importtollimist ega laialivedu Tallinnas. Kui need teenustasud otsa liita (laialivedu 525 krooni), jääb hind endiselt madalaimaks. Maksetähtaeg teistest lühem.
Tallinna Autovedude pakkumine on uksest ukseni ja kliendile võimaldatav maksetähtaeg pikim.
NBI Ekspeditsiooni hind on teistest kõrgem, kuid tema pakub ainsana kauba toomise võimalust kahel erineval nädalapäeval. Etteteatamisaeg on teistega võrreldes pikk.
Aastaga on Äripäevale pakutud ekspedeerijate hinnad kahe euroaluse transpordiks Manchesterist Tallinna peaaegu veerandi võrra langenud. Seekord puuduvad aasta tagasi üle 10 000 krooni küündinud pakkumused In Time'ilt ja EE Transilt. Tookord 13 500 krooni küsinud Tallinna Autoveod on partneri vahetuse tõttu võimelised praegu pakkuma sama teenust ainult 7200 krooni eest.
Konteinervedu on treilerveost odavam. Praegu on konteinervedu Inglismaale jäänud valitsema Melship Eesti. Aasta tagasi tegid analoogseid vedusid ka AS Volfro ning AS Balti Äri ja Kaubandus. Volfro on kaotanud liini Melshipile. Balti Äri ja Kaubandus on siirdunud ekspedeerimisest puidutööstusse.