«Hulgimüügifirma ei tule kõne alla,» teatas puutööliidu tegevdirektor Erhard Toots. Tema väitel on põhjus selles, et kusagilt ei leita raha, millega ettevõtetelt mööbel ära osta. «Ekspordi osas on küsimus päevakorrast maas, aga siseturu probleemi peab veel lahkama,» tõdes Toots.
«Neile meeldiks, et keegi ostaks mööbli kokku ja üritaks ise edasi müüa,» ütles Mainori ärikonsultant Ülle Pihlak. Mainor oli ka üks idee algatajatest. «Mainor ei ole aga absoluutselt kaubandusest huvitatud,» kinnitas ta. «Tundub, et mööblitootjad konkureerivad omavahel nii hirmsasti, et neid ühe mütsi alla ei mahuta,» märkis Pihlak.
Pärnu suusa- ja mööblitootja, ASi Viisnurk tegevdirektor Meelis Kukk ütles, et lääne turul Eesti mööblit müüa plaanival vahendajal on vaja nii müügilepinguid kui raha, millega mööbel kohe ära osta. «Lepingutest aga ei räägitud,» nentis ta. Kuke sõnul on Eestis mööbli müügiks juba olemas suuremate tootjate osalusega Tallinna mööblimaja. «On vaja selle maja raames parandada müüki Eestis ja otsida ka teed väljapoole,» lausus ta. «Mulle jäi kogu asja idee küll arusaamatuks,» sõnas Kukk.
Kõigil on müümise mured, sest tootmisvõimsusi on üle, kommenteeris ASi Standard juhatuse esimees Enn Veskimägi. Tema sõnul on normaalne, et tootjad tahavad ainult toota ja müügi kellegi teise hooleks jätta. «Lõpuks said aga kõik aru, et ei ole sellist jõuluvana, kes tuleb meiega siia lepinguid sõlmima,» selgitas Veskimägi.
Võru ASi Wermo peadirektor Richard Mutso kinnitas enne koosolekut, et mööbli hulgimüügifirmad on täna Eestis puudu ja see tühi koht oleks vaja täita. «Üks variant on, et tootjad ise panevad seljad kokku,» märkis ta.
Koosolekul otsustasid puutööliitu koondunud Eesti suuremad mööblitootjad jätkata koostööd Mainoriga Eesti turu uurimisel. Järgmine arutelu puutööliidus ühise mööblimüügivõimaluse üle toimub tõenäoliselt sügisel.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?