• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarneklauslid jagunevad nelja rühma

    Tabelist on näha, et tarneklauslid on jagatud nelja rühma. Rühma nimeks on rühma kuuluvate tarneklauslite esitäht. E-rühmas on ainult üks tarneklausel -- EXW. Rühma iseloomustab, et ostja peab kaubale müüja territooriumile järele tulema. Kaubaga seotud kulud ja risk lähevad müüjalt ostjale, kui müüja on kauba ostjale kättesaadavaks teinud.
    F-rühma kuulub kolm tarneklauslit. Rühmale on iseloomulik, et põhivedu on tasumata, st ostja kohustus on korraldada kauba vedu ja kanda sellega seotud kulud. Kauba kadumise ja kahjustamise risk läheb müüjalt ostjale hetkel, kui kaup antakse üle vedajale.
    C-rühma kuulub neli tarneklauslit. Põhivedu on tasutud, st müüja peab sõlmima veolepingu kauba veoks sihtkohani ostja maal ja kandma sellega seotud kulud. Kõik ülejäänud kaubaga seotud kulud, samuti kauba kadumise ja kahjustamise risk lähevad müüjalt ostjale üle müüja maal siis, kui kaup antakse vedajale üle. Kahjuks on meie eksportööride-importööride ja vedajate hulgas üsna levinud eksiarvamus, et CFRi, CIFi, CPT ja CIPi puhul kannab müüja vastutust kauba eest (riski) kuni sihtkohani.
    D-rühma kuulub viis tarneklauslit. Müüja kohustus on kaup kohale tuua ja kanda kõiki kaubaga seotud riske ja kulutusi kuni sihtkohani.
    Oluline on teada, et geograafilise punkti nimi, mis tarneklausli järele kirjutatakse, on E-, F- ja D-rühma tarneklauslite puhul tarnekoht, kus kaubaga seotud riskid lähevad müüjalt ostjale üle. C-rühma tarneklauslite puhul ei ole see tarnekoht, vaid sihtkoht, milleni müüja on veolepingu sõlminud. C-rühma puhul toimub tarne müüja maal siis, kui kaup antakse vedajale üle.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Raadiohommikus: muljed Dubai Expolt, räägime ka Rail Balticu hetkeseisust
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.