• OMX Baltic−0,05%307,97
  • OMX Riga0,95%893,8
  • OMX Tallinn0,32%2 092,41
  • OMX Vilnius−0,2%1 202,49
  • S&P 500−0,49%5 941,37
  • DOW 30−0,3%42 302,4
  • Nasdaq −0,75%19 313,89
  • FTSE 1000,11%8 811,04
  • Nikkei 225−0,51%37 554,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%88,34
  • OMX Baltic−0,05%307,97
  • OMX Riga0,95%893,8
  • OMX Tallinn0,32%2 092,41
  • OMX Vilnius−0,2%1 202,49
  • S&P 500−0,49%5 941,37
  • DOW 30−0,3%42 302,4
  • Nasdaq −0,75%19 313,89
  • FTSE 1000,11%8 811,04
  • Nikkei 225−0,51%37 554,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%88,34
  • 17.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millise sõidukiga on lubatud ohtlike ainete vedu?

Ohtlikku veost vedava veoühiku koosseisus võib olla ainult üks täis- või poolhaagis.
Paaksõiduki taga peab kogu paagi laiuses olema tugev kaitseraud taganttuleva löögi leevendamiseks (v.a sfäärilise tagaseinaga paagid ning pulbriliste ja granuleeritud tahkete ainete veoks määratud kaldpaagid). Kaitseraua ja paagi tagaseina (veost sisaldava pumba, ventiili) vahe peab olema vähemalt 100 millimeetrit.
Plahvatusohtlikke aineid on lubatud vedada kolme tüüpi veokites:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- 1. tüüp -- veok on kinnine või raskestisüttivast materjalist tendiga kaetud veokastiga sõiduk.
- 2. tüüp -- veok on diiselmootoriga sõiduk kinnise või tugeva, pragudeta veokastiga, mis on kaetud raskestisüttivast materjalist tendiga.

Hetkel kuum

Artikkel jätkub pärast reklaami

- 3. tüüp -- veok on diiselmootoriga, raskestisüttivast materjalist tugeva kinnise furgooniga. Furgooni uksed peavad olema ülekattega (pragudeta) ja lukustatavad. Veoseruumi vooderdusmaterjalina ei tohi kasutada sädemeid tekitavaid materjale.
Ohtliku veose vedu teostava sõiduki tehnoülevaatus peab toimuma ARK poolt selleks määratud tehnoülevaatuspunktis. Tehnoülevaatusele peab veduk tulema koos haagisega. Vedelkütuse paakveokid tuleb eelnevalt esitada paagi kasutamiskõlblikkuse kontrollimiseks Eesti tehnojärelevalve ametile, kes väljastab paagi kasutusloa. Kasutusloa tähtaeg on kuni üks aasta.
Tehnoülevaatuse läbinud sõiduki kohta (eraldi vedukile ja haagisele) väljastab ülevaatuspunkt ohtliku veose veole lubamise tunnistuse. Sellele on märgitud, millise ohuklassi aine(te) ja esemete veole sõiduk on lubatud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele