• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti logistilisest indeksist ja konkurentsist

    Erinevatel tasanditel on ikka ja jälle arutatud vajadust muuta Eesti rahvusvaheliste kaubavoogude jaotuskeskuseks ehk pisut lihtsustatult väites -- transiitmaaks ida ja lääne vahel. Moodustatud on eri töögruppe, vastu on võetud kontseptsioone, valitsus on kuulutanud transiidi prioriteetseks tegevusvaldkonnaks. Eelkõige apelleeritakse Eesti geopoliitilisele asukohale, kuid läbivate kaubavoogude suundumiseks siia on sellest argumendist selgelt vähe.
    Konkurentsieelist on võimalik saavutada vaid kompleksseid ja efektiivseid logistilisi lahendusi pakkudes. See eeldab vastava keskkonna loomist ja kujundamist riigi poolt ning ettevõtete valmisolekut oma teenuseid arendada.
    Euroopa logistiline uurimus kasutab riigi logistikaalase konkurentsivõime hindamiseks logistilist indeksit. Nimetatud indeks hõlmab kolme peamist logistilist näitajat: tellimuse täitmise aega, logistilisi ülekulusid ja kindlustusvarusid ehk minimaalseid varusid tellimuste täitmise tagamiseks.
    Uurimus viidi läbi Hollandi, Suurbritannia, Prantsusmaa, Belgia, Saksamaa, Iirimaa, Taani ja Rootsi elektroonika-, farmaatsia- ja toiduainetööstuse ettevõtete hulgas. Tulemused näitavad, et parimad (väiksemad) logistilised indeksid on Taanil ja Hollandil, neile järgnevad Rootsi ja Saksamaa. Kolme esimese keskmise logistiline indeks on 94.
    Uurimuse autorite poolt on hinnanguliselt Eesti logistilise indeksi suuruseks pakkutud 420. Vahe juhtivate Euroopa riikidega logistika alal on suur ning on selge, et konkurentsivõime suurendamiseks on Eestil tarvis läbi viia hulk muudatusi.
    Logistiline indeks on olukorra paranemist tagavate tegevuste ja eesmärkide määratlemise indikaator. Riigivõimu poolt tehtavad muudatused peaksid olema järgmised:
    -- transporti ja kaubandust reguleerivate normatiivide ühtlustamine Euroopa Liidu ning muude rahvusvaheliste vastavate aktidega;
    -- transpordi ja kaubandusega seotud protseduuride, infovoogude ja dokumentatsiooni ratsionaliseerimine, eelkõige tolli tegevuse moderniseerimine;
    -- füüsiliste barjääride ja institutsionaalse sekkumise vähendamine eri transpordiliikide, logistilise ahela ja selle üksikute lülide töösse;
    -- infrastruktuuri olukorra parandamine ja selle arengu soodustamine.
    Ettevõtted seevastu peaksid silmas pidama asjaolu, et järjest olulisemaks muutub terviklike ja kvaliteetsete logistiliste lahenduste pakkumine. Sellest seisukohast lähtudes peavad transpordi- ja logistikaettevõtted muutuma tootjatele ja kaupmeestele teenindajast partneriks, kes koostab turustus- ja jaotusskeeme ning need täide viib.
    Balti riigid, Venemaa ja SRÜ Euroopa osa on välisettevõtetele atraktiivne turupiirkond. Sellega seoses tekib vajadus leida selles piirkonnas partner impordi, ekspordi ja transiidi korraldamiseks. Kas see partner leitakse Eestist või mujalt, sõltub riigi ja ettevõtete jõupingutustest. Kindel on aga see, et aega hoovõtuks enam ei ole, tegutseda tuleb kohe.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Peapiiskop emeeritus: peame moraalselt toime tulema
Tuleb olla valvel, et me kriisiolukordades ei kaotaks iseenda ja ühiskonna inimlikku palet, kirjutab Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku peapiiskop emeeritus Andres Põder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tuleb olla valvel, et me kriisiolukordades ei kaotaks iseenda ja ühiskonna inimlikku palet, kirjutab Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku peapiiskop emeeritus Andres Põder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
McDonald's müüs oma Venemaa söögikohad maha
McDonald's müüs oma söögikohad Venemaal kohalikule frantsiisivõtjale, lõpetades kiirtoiduketi üle kolme aastakümne kestnud tegevuse selles riigis.
McDonald's müüs oma söögikohad Venemaal kohalikule frantsiisivõtjale, lõpetades kiirtoiduketi üle kolme aastakümne kestnud tegevuse selles riigis.
Kristi Saare juhtidele: sul on juba piisavalt, aita nüüd teisi
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.
Muljetavaldav debüüt: uus Range Rover Sport näitas närvekõditava etteaste käigus oma tegelikku võimekust
Uus Range Rover Sport seljatas oma ülemaailmse debüüdi raames järjekordse närvekõditava väljakutse, ronides Islandil üle maailma suurima omataolise Karahnjukari tammi, pistes samal ajal rinda 750 tonni minutis langevate veevoogudega. Kriitilistel hetkedel haarduvuse kadumine tähendanuks uue sportliku linnamaasturi roolis istunud James Bondi ametlikule kaskadöörile Jessica Hawkinsile 90-meetrist langust tammi ülevoolukanali põhja.
Uus Range Rover Sport seljatas oma ülemaailmse debüüdi raames järjekordse närvekõditava väljakutse, ronides Islandil üle maailma suurima omataolise Karahnjukari tammi, pistes samal ajal rinda 750 tonni minutis langevate veevoogudega. Kriitilistel hetkedel haarduvuse kadumine tähendanuks uue sportliku linnamaasturi roolis istunud James Bondi ametlikule kaskadöörile Jessica Hawkinsile 90-meetrist langust tammi ülevoolukanali põhja.
Boroditš: ma ei tea, mida ma valesti tegin, aga ärge muretsege, mina saan hakkama
Viimast päeva ametis olev Tallinna Linnatranspordi (TLT) juhatuse esimees Deniss Boroditš kinnitas intervjuus, et ta tunneb ennast hästi ning hindab kõrgelt oma teadmisi ja oskusi. Samas ei tea ta, mida tegi valesti, et linnapea teatas usalduse kaotamisest.
Viimast päeva ametis olev Tallinna Linnatranspordi (TLT) juhatuse esimees Deniss Boroditš kinnitas intervjuus, et ta tunneb ennast hästi ning hindab kõrgelt oma teadmisi ja oskusi. Samas ei tea ta, mida tegi valesti, et linnapea teatas usalduse kaotamisest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.