Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusseltsid peavad kliente seaduse rikkumise hinnaga

    Liikluskindlustuse seadus sätestab, et kindlustusjuhtumi, st avarii süülise põhjustamise järel lõpeb liikluskindlustusleping enne tähtaega. Linnase väitel osa kindlustusseltse kas ei täida seda sätet, täidavad valikuliselt või siis ei hoiata kliente sellise tingimuse eest.
    «Tegemist on klientide hullutamisega, mis lõppkokkuvõttes kahjustab kliendi huve,» märkis Linnas. «Kui inimene on põhjustanud avarii ning jätkab teadlikult või ebateadlikult sõitmist senise kindlustuspoliisiga, võib teda uue avarii puhul oodata äärmiselt ebameeldiv üllatus.»
    Liikluskindlustuse fondi peadirektori asetäitja Mati Pais märkis, et seadus näeb küll ette lepingu lõppemise, kuid ei täpsusta, kuidas ja millal see ikkagi toimub. «Mõnel juhul võib kahjukäsitlus koos kohtuskäimisega kesta isegi kuid,» nentis Pais. «Selles mõttes on see säte küll väga kunstlik.»
    Eesti Varakindlustuse ASi juhatuse esimees River Tomera märkis, et liikluskindlustuse lepingut on tehniliselt raske katkestada, eriti väiksemate avariide puhul, kui süüdlane isiklikult kindlustusfirmasse ei tule.
    «Sellepärast pole me lepingute lõpetamisse väga rangelt suhtunud,» ütles Tomera. «Kui avarii põhjustaja on käepärast, siis küll arvestame tema maksed ümber koefitsiendiga 1,2.»
    Raivo Linnase väitel on selline lähenemine liiga suvaline. «Kaks-kolm paarituhandelist kahju võib ju kehtetute poliiside alusel propaganda mõttes välja maksta, aga mis saab siis, kui mõlki sõidetakse sadu tuhandeid maksev mersu,» lausus Linnas.
    Mati Pais ütles, et liikluskindlustuse fondi arvates peaks valitsus vastu võtma seaduse rakendusdokumendi, mis lepingu lõpetamise asjaolud täpselt määratleks. Rahandusministeeriumi juriidilise osakonna juhataja Alar Urmi sõnul ei oleks seda siiski õige teha.
    «Niisugust ebamäärast sõnastust ei ole seadusesse kirjutanud valitsus ega ministeerium,» toonitas Urm. «Olen seisukohal, et seadusandja äpardusi ei saa ametnikud parandada.»
    Urm kinnitas, et sügisel jõuab riigikogusse terve pakett ettepanekuid liikluskindlustuse seaduse muutmiseks ning need puudutavad ka lepingute ennetähtaegset lõpetamist.
    «Senikaua on vaja tagada, et kindlustusvõtjad oleksid kõnealusest sättest teadlikud ja nõuaksid ise sellest kinnipidamist,» ütles Urm.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.