• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 18.07.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bondi auto Eestimaa teedel

James Bond murdis oma viimases filmis truudust oma senisele automargile -- Aston Martin -- minnes üle BMW sportautole Z3. Palju see BMW-le maksma läks, teavad asjaosalised, kindel on, et see raha tuleb nüüd juba autoostjatel kinni maksta.
Kahekohalised väikesed sportautod teevad viimastel aastatel mahtuniversaalide kõrval tõelist tähelendu -- pea iga autotootja üritab selles vallas midagi pakkuda.
Sellised autod on igati omal kohal Kalifornia liivarandadel ja Lõuna-Euroopa mägiteedel, Eesti olud on aga kahjuks teised. Vaatamata sellele püüavad esimesed BMW Z3d ja MB SLKd juba meie teedelgi pilku.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Arvestades meie lühikest ja jahedat suve, on selge, et meil on Z3 suurte poiste ja tüdrukute mängukann, millega saab kogu raha eest sõita vaid lühiajaliselt ja ka siis vaid linnas.
Maanteel sõites ei piisa ka 20kraadisest päevasoojast, sest tõmbetuul teeb kaela peagi kangeks, kinnise katuse korral tekib aga küsimus, miks tavaautost märgatavalt kallim rotster või kabriolett üldse muretsetud sai. Kuna mul on kabrioleti kogemus varakevadisest Itaaliast, kus vaid 30 km lahtise Saab 900 roolis järgmisel päeval pead pöörata ei lubanud, olin seekord ettevaatlikum.
Neile, kes jahedat suve trotsivad ja Z3 roolis olles siiski katuse alla lasevad, on kõva abi auto väga heast kütteseadmest. Kui see sisse lülitada ja soe õhuvool sõitjatele suunata, võib kiirusega 80--90 km/h sõites ka palav hakata. Kael on parem siiski katta ja müts pähe panna.
ÄP kasutuses olnud Z3 oli mudelivaliku tagasihoidlikum, ehkki suur kapott jättis mulje, et selle all on midagi suurt. Meie autol oli 1,8liitrine mootor (Z3 on võimalik saada ka 1,9- ja 2,8liitrise mootoriga, ka on tootmises sama kere, kuid 3,2liitrise kuuesilindrilise mootoriga BMW M roadster). Seega oli meil tegu efektile üles ehitatud autoga -- mitmed uudistajad olid pettunud, kuuldes, et tegu pole superautoga.
Disain on BMW-l ikka heal tasemel. Rohelise naha ja puitsisuga salongile pole midagi ette heita.
Asjade paigutamine on ootuspäraselt nõrk koht. Pagasiruumis võtab oma koha katusekate, salongis on peale traditsioonilise laeka kaks sahtlikest ka sõitjate selja taga. Kahjuks pole rannaautos jätkunud kohta joogitopsile.
Z3 istmed asuvad väga ebatavalises kohas -- peaaegu tagasilla kohal. Seetõttu kostab summuti podin lähedalt ja jätab autost sportlikuma mulje, kui see tegelikult on. Ette jääb ülipikk esiosa, taha peaaegu mitte midagi (Z3 oli minu sõidukogemuses mugavaim auto tagurdamiseks!).
Z3 on sileda tee auto -- kokkulapatav katus kipub nagisema ja suhteliselt jäik auto raputab kehval teel päris korralikult. Katuse pealtvõtmine käib lihtsalt -- kaks hooba lahti ja katus üle pea. Saab ka sõidu ajal! Tagasipanek on tülikam, peab autost välja tulema.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui katus ülal, jätab soovida nähtavus külgsuunas, kus kaetud osa on palju. Mõnevõrra norida saab ka nähtavuse kallal ettesuunas, seda piirab tahavaatepeegel.
Lahtisel autol kipub probleeme tekkima jäikusega. Seetõttu oli uste kohale jäetud kõrged ääred -- roni nagu paati.
Ilus asi maksab ilusasti -- meie variandi Z3 eest tuleb välja anda 353 300 krooni, tippmudeli (M roadster) eest tuleks aga välja käia juba 708 700 krooni. Kui aga mõelda, et ka sportlikuma kerega Opel Corsa -- Tigra -- maksab tavaautost 1,5 korda enam, siis polegi see ehk nii palju.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele