Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks ei ole suudetud tõestada ühtegi pettust?

    Seda ei saa välistada, et pole olnud. Seda ma nüüd küll ei usu. Aga ei saa täna öelda, et on aktsiapettus ja tuua homme faktid avalikkuse ette.
    Konkreetsete juhtumite uurimine kestab väga pikka aega. Teistes riikides järelevalve vaatleb kogu aeg. Ta lihtsalt vaatleb ja vaatleb ning kui ta on oma vaatlused ja järeldused teinud, siis ta ka tabab petturid. Saksamaal tuleb välja üks pettus kuue aasta kohta.
    Ma ei saa öelda, et asi on seaduste taga. Selleks et kedagi süüdi tunnistada, peab toimuma kohtuvaidlus. Selleks et asi kohtusse jõuaks, on vaja läbi töötada suur hulk materjale. Kui petturid saab kätte, siis on neid võimalik praeguse seaduse kohaselt kuni miljoni krooni suuruse trahviga karistada. Võib-olla ei ole praegu meil piisavalt kogemusi ja jõudu. See on ikkagi pikk, aeganõudev jälgimisprotseduur.
    Meie inimeste teadlikkus ja haritus selle koha pealt on ka veel üsna tagasihoidlik. Kui turuosalised ise ja ka investorid rohkem arenevad, siis muutub see asi ka aktuaalsemaks. Ma arvan, et järgmisel aastal on kindlasti juba midagi. Avastamine eeldab väga head aruandlussüsteemi. Kõik võimalikud nn insaideridpeavad olema registris olemas.
    Register nendest, kes omavad siseinfot, peab järelevalvel iga aktsia kohta olemas olema. Praeguse seaduse kohaselt peab selline andmebaas ka väärtpaberiinspetksioonil olema.
    Mujal maailmas on olemas elektroonne järelevalvesüsteem. Järelevalve vajutab ainult nupule klõps-klõps ja ta saab enam-vähem jälile, kus võib midagi olla. Meil käib aga asi nii, et kõigepealt süüdistatakse ja pärast selgub, et polnudki midagi.
    Aktsiapettus on muidugi väga uimane termin. Üks tõestatud juhtum väärtpaberituru seaduse rikkumise kohta on olnud ja on ka kohtulahendi saanud. See oli seotud ASiga Soots Turism. Tõestatud siseinfo põhjal tehtud aktsiapettust pole aga olnud.
    Seda on väga raske tõestada ja seda näitab ka maailma praktika. Üks konkreetne, algusest lõpuni viidud uurimine puudutas Rakvere lihakombinaati, kus olid konkreetsed kahtlused.
    Uurimise käigus selgus, et kahtlusalused osutusid süütuks ja õigusrikkumist ei olnud. See on üks ja konkreetne juhtum, mille ma võin välja tuua.
    Eesti ei ole mingi erand, et siin siseinformatsiooni ei oleks kunagi kasutatud. Ma kujutan ette, et meie seadusandlik pool on väga nõrk, et sellele tõsiselt kallale minna. Arvan, et ei ole vaja karta, et üks või teine inspektsioon on rahandusministeeriumi külje all. Eks nad peavad ikkagi riigi üldist rahapoliitikat ajama. Kui inspektsioon ministeeriumi alt välja tuua, peab tekitama eraldi mingisuguse avalik-õigusliku struktuuriüksuse, aga sellel küll mingit mõtet ei ole. Ma arvan, et efektiivsuse poole pealt on tuhat sammu enne võimalik teha, kui hakata muutma inspektsioon iseseisvamaks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Euroopa lennufirmadel läheb hästi, aga mitte nende aktsiail
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Euroopa lennunduses on viimaks halbadest aegadest võitu saadud ja hakatud hoogsalt kasumit teenima. Lõviosa lennuaktsiaid teeb aga endiselt vähikäiku.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Swedbank: märgid lubavad majandusele taastumist Soome ja Rootsi ehitus kiratseb
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.