• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ideaalset hinda ja maksimaalset teenindust ei saa ühest kohast

Hinnapakkumused arvutiosade transpordiks 20jalase konteineriga Miamist Tallinnasse
In Time

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hind:- 2950 dollarit
Veoaeg:- 15--20 päeva
Maksetingimused:- maksmine enne kauba loovutamist, kliendilepingu korral 7 päeva
Märkused:- transport toimub kliendi laost Miamis kliendi laoni Tallinnas

Artikkel jätkub pärast reklaami

CF & S Agentide AS
Hind:- 3400 dollarit
Etteteatamisaeg:- 1 päev

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veoaeg:- 4--5 nädalat
Maksetingimused:- sõltuvad kliendist ja kauba kogustest
Märkused:- transport uksest ukseni, soovi korral tasuta deklareerimisteenus, tasuta laadimise aeg Miamis 2 tundi, Tallinnas 4 tundi
Ekspertarvamus

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi In Time pakkumus on arvestatud lähedaselt võimalikule miinimumile ja hetkel ilmselt üks odavamaid veovõimalusi, kui on vaja vedada ainult üks konteiner. Kui kogused oleksid suuremad ja regulaarsed, on laevandusagentidelt võimalik saada allahindlust 100--200 dollarit.
CF & S Agentide AS pakkumine on veidi kallis, arvestades, et reaalsel veol on CFS/CFS (In Time) ja DOOR/DOOR (CF & S) veotingimused samad, juhul kui ei pakuta deklareerimist USAs. Deklareerimist peab aga USAs niikuinii korraldama kauba saatja.
Pakkumustest on näha, et CF & S mainib ka kõiki detaile, mille peale tavaklient vedu alustades ei mõtle (deklareerimine, auto tasuta seisuaeg) ja mis hiljem võivad kliendile tuua üllatusi. See pole ka ime, teades, et CF & Sis töötavad endised Eesti mereagentuuri kogemustega töötajad. Samas ei ole kauba deklareerimine Eestis nii kallis teenus, et õigustada hinnavahet 400 dollarit.
Tasuta laadimise aega Tallinnas on korrektne märkida ja ärikultuuri tõstmiseks ka hea debiteerida (et klient ei kasutaks konteinerit ja autot oma laona). Eesti autofirmad reeglina ühe päeva jooksul toimuva auto kasutamise eest aga ületunnitasu ei arvesta.
In Time'i veoaeg 15--20 päeva on selgelt ülioptimistlik. Laevaliinide poolt graafikutes näidatud sõiduajad on Miamist Rotterdami, Hamburgi, Felixstowe'sse või Antverpeni (Eestiga ühendust omavad transiitsadamad) vahemikus 14--19 päeva. Kui siia lisada vähemalt üks päev kauba laadimiseks Miamis, üks päev vahelaadimiseks transiitsadamas, 4--7 päeva transiitsadamast Tallinna ja üks päev Tallinna kohaleveoks, tuleb optimistlikuim veoaeg 21 päeva. See on teoreetiliselt võimalik, kuid praktikas harva juhtuv (laevaliinide omavaheliste graafikute sobivus, konteinerite laadimine sadamates jne).
Pakun väga heaks veoajaks door-door teenusele 24--25 päeva ja varuga tegelikkuses toimuvale pidevale teenusele 28--30 päeva. See on ka aeg, mida CF & S kliendile pakub.
Kahe pakkumuse vahe on selles, et In Time pakub odavat teenust kliendile, kes on huvitatud peamiselt veohinnast ja kel ei teki probleeme, kui ta peab veo käigus tegelema pisisekeldustega või kui kaup jõuab kohale mõningase hilinemisega. CF & S on ette arvestanud kõik kliendi vajadused ja oma võimalused ning pakub kvaliteetset teenust kliendile, kes tahab pärast ekspedeerijale tellimuse andmist minna saabumispäeval oma lattu kaubale järele, ilma transpordifirmale ette helistamata ja on selle eest nõus maksma oluliselt turuhinnast rohkem.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele