• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Wordis stiili kasutada on moodne

Alustaks seekordset kommentaari pisikese ringküsitlusega: kas hea lugeja ja tema lähimad kontorinaabrid teavad, mida nimetatakse Wordis stiiliks ja milleks selline asi hea on?
Nii, lubage mul nüüd kohvipaksu pealt vaadata, mis vastused tulid -- kolm korda «Huh?», kaks kolleegi arvasid, et stiil on see, kui on kogu aeg Times New Roman, ning üks oli kuulnud, et stiili saab valida sealt ülevalt Times New Romani kõrvalt, kus harilikult Normal seisab.
Stiili võiks lahti seletada kui kõigi tekstilõigu omaduste kogu -- alates kasutatud kirjatüübist, reavahest ja lõigu taandrea pikkusest kuni õigeks poolituseks vajaliku keeleinfoni. Kui stiilile anda nimi ja see edaspidiseks kasutamiseks tallele panna, siis järjekordse pealkirjani jõudes ei pea me enam käsitsi fonti muutma, vaid piisab vastava stiili, näiteks Suur Pealkiri, valimisest. Stiilide kasutamine osutub aga eriti tänuväärseks siis, kui pärast pikema teksti valmimist tekib vajadus näiteks kõik pealkirjad veidi suuremaks teha. Kui iga lõik teab oma stiili, siis piisab stiili muutmisest ja kõik selle stiiliga lõigud vormivad ennast kärmelt ümber.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nutikas kasutaja seab oma dokumendis kõigepealt stiilid paika. Veel nutikamal on stiilid juba varem valmis tehtud ja Wordi dokumendipõhjaks (template) salvestatud. Eriti nutikas kasutaja aga hoolitseb selle eest, et sama dokumendipõhja koos kindlaks määratud stiilidega kasutaks kogu firma -- üsna lihtsalt saavutatav ühtne välimus annab firma imagole palju juurde. Sellise teistele kasutamiseks mõeldud põhja puhul tuleb teha ka pisike näidis, kus kõikide stiilide asjakohane kasutamine on lahti seletatud. Kaugemale tulevikule mõtlev kasutaja tarvitab juba Word'i enda stiile Heading 1, Heading 2 jne, sest siis saab dokumendi hiljem ka HTMLi salvestada nii, et dokumendistiilid automaatselt www-brauserite poolt tunnustatavateks stiilideks muutuvad.
Ühtsetel stiilidel on teisigi häid omadusi. Kui peaksite oma üllitisega minema disainibüroose ja paluma selle kenaks trükiseks küljendada, on seal tööd palju vähem. Või kui koostate aruannet, mille peatükid tulevad eri inimestelt, kuid kellel on harjumus kasutada stiile Heading 1 jne -- piisab teksti kopeerimisest teie dokumenti ja see võtab kohe omaks õiged stiilimääratlused.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele