• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 22.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kollektiivkaubamärk tähistab päritolu või kvaliteeti

Kollektiivkaubamärk on kaubamärgi eri-liik, mis sobib kasutamiseks päritolumärgina (näit Champagne vahuveinidel), kvaliteedimärgina, nn ökomärgina (der Grünepunkt) ning kaubanduskettide kaubamärgina (Interflora).
Iseloomulik on, et kollektiivkaubamärgi kasutamiseks õigustatud isikute ring on suhteliselt lai ning hõlpsasti muudetav.
Eesti kaubamärgiseaduse järgi omandab juriidiliste isikute ühendus ainuõiguse kasutada kaubamärki ühenduse ja ühenduse liikmete kaupade ja teenuste tähistamiseks ühenduse või kaubamärgi põhikirjas kindlaksmääratud tingimustel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Säte, mis takistab füüsilistest isikutest ettevõtjatel moodustada ühendust ning seeläbi välistab kollektiivkaubamärgi kasutamise õiguse, on vastuolus põhiseadusega ning seepärast kohaldamisele ei kuulu.
Ühenduseks võib olla äriühing, samuti sel eesmärgil asutatud avalik-õiguslik juriidiline isik.
Kaubamärgi põhikiri peaks sisaldama järgmisi andmeid:
- ühenduse nimi;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- ühenduse aadress;
- ühenduse eesmärk;
- nõuded ühenduse liikmetele;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- isikute kategooria, kes on õigustatud kasutama kollektiivkaubamärki;
- kollektiivkaubamärgi kasutamistingimused;
- ühenduse liikmete õigused ja kohustused kollektiivkaubamärgi õiguste rikkumise korral.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riigi patendiamet nõuab, et põhikirjas oleks loetletud nimeliselt kollektiivkaubamärgi kasutamiseks õigustatud ühenduse liikmed.
Selline lähenemine piirab asjatult võimalusi kaubamärgi kasutajate ringi muuta, olles vastuolus kollektiivkaubamärgi olemusega. Samuti ei põhine selline nõudmine seadusel.
Igal isikul peab olema võimalus tutvuda kollektiivkaubaamärgi põhikirjaga, võimaldamaks taotleda kaubamärgi kasutamise õigust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele