• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 22.09.97, 01:00

Kollektiivkaubamärk tähistab päritolu või kvaliteeti

Kollektiivkaubamärk on kaubamärgi eri-liik, mis sobib kasutamiseks päritolumärgina (näit Champagne vahuveinidel), kvaliteedimärgina, nn ökomärgina (der Grünepunkt) ning kaubanduskettide kaubamärgina (Interflora).
Iseloomulik on, et kollektiivkaubamärgi kasutamiseks õigustatud isikute ring on suhteliselt lai ning hõlpsasti muudetav.
Eesti kaubamärgiseaduse järgi omandab juriidiliste isikute ühendus ainuõiguse kasutada kaubamärki ühenduse ja ühenduse liikmete kaupade ja teenuste tähistamiseks ühenduse või kaubamärgi põhikirjas kindlaksmääratud tingimustel.
Säte, mis takistab füüsilistest isikutest ettevõtjatel moodustada ühendust ning seeläbi välistab kollektiivkaubamärgi kasutamise õiguse, on vastuolus põhiseadusega ning seepärast kohaldamisele ei kuulu.
Ühenduseks võib olla äriühing, samuti sel eesmärgil asutatud avalik-õiguslik juriidiline isik.
Kaubamärgi põhikiri peaks sisaldama järgmisi andmeid:
- ühenduse nimi;
- ühenduse aadress;
- ühenduse eesmärk;
- nõuded ühenduse liikmetele;
- isikute kategooria, kes on õigustatud kasutama kollektiivkaubamärki;
- kollektiivkaubamärgi kasutamistingimused;
- ühenduse liikmete õigused ja kohustused kollektiivkaubamärgi õiguste rikkumise korral.
Riigi patendiamet nõuab, et põhikirjas oleks loetletud nimeliselt kollektiivkaubamärgi kasutamiseks õigustatud ühenduse liikmed.
Selline lähenemine piirab asjatult võimalusi kaubamärgi kasutajate ringi muuta, olles vastuolus kollektiivkaubamärgi olemusega. Samuti ei põhine selline nõudmine seadusel.
Igal isikul peab olema võimalus tutvuda kollektiivkaubaamärgi põhikirjaga, võimaldamaks taotleda kaubamärgi kasutamise õigust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele