Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Käivad ettevalmistustööd Kärevere silla ehituseks
Gailiti sõnul tahavad nad kindlasti tänavu ette valmistada juurdepääsutee silla ehituseks, mis algab jaanuari keskel. «Selleks tuleb teisaldada umbes 50 000 kantmeetrit turvast ja järvelupja,» rääkis Gailit.
Üle Emajõe kulgeva Kärevere silla ehituskonkursi võitis AS EMV, pakkudes 31,97 miljonit krooni. Kärevere silla tellija, riigi maanteeamet sõlmis EMVga peatöövõtulepingu 15. septembril. EMV üheks alltöövõtjaks on TREF, kellele omakorda hakkab alltöövõttu tegema Laevatöö.
Tartu ärimehele Rein Kilgile kuuluva firma Laevatöö juhatuse liige Aare Käära ütles, et tõenäoliselt sõlmivad nad TREFiga alltöövõtulepingu lähiajal. «Kavatseme jõepraamidega hakata ära vedama turvast ja asemele vedama liiva,» selgitas Käära. Laevatööl on neli sõidukõlblikku praami ja kolm jõelaeva.
EMV projektijuhi Jaak Voogma sõnul on kolmeavalise täismonoliitsilla peaprojekteerijaks AS EA Reng. Eskiisi kohaselt on sild 90 meetrit pikk ja 13 meetrit lai. Uus sild tuleb praegusest sillast mitukümmend meetrit allavoolu.
«Jaanuaris alustame kalda rammvaiade tegemisest,» rääkis Voogma. «Kevadel hakkame kaldasambaid valama.» Voogma kinnitas, et aasta pärast on silla keha betoneeritud. Sild peab lõplikult valmis olema kahe aasta pärast.
Järgmise aasta riigieelarves on Kärevere silla ja selle pealesõiduteede ehitamiseks ette nähtud 53,5 mln krooni.