Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eksiarvamused EEA üldtingimustest

    Osade Eesti transpordiga seotud firmade ja kindlustusandjate seas on levinud kaks ekslikku arvamust EEA üldtingimuste (EEAÜT) kohta.
    - EEAÜT ei võimalda ekspedeerida autovedusid vastavalt CMR-konventsiooni tingimustele.
    - Ekspedeerija vastutus EEAÜT järgi katab ainult ekspedeerija vastutuse vahendajana, mitte vedajana.
    EEAÜT järgi on ekspedeerija oma kliendi ees vastutav kas vedaja või vahendajana.
    Ekspedeerijal on kliendi ees vedaja vastutus, kui ta:
    - annab välja oma konossemendi või muu saatedokumendi;
    - turustab kaupade vedu oma tootena (grupeerimis/konsolideerimisteenus);
    - teeb rahvusvahelist kaupade autovedu.
    Esimesel kahel juhul on tegemist lepingulise vedaja vastutusega. See tähendab, et ekspedeerija võtab oma nimel transpordidokumenti välja andes endale kliendi ees juriidiliselt vedaja vastutuse, ilma et ise füüsilist vedu teostaks. Kui klient esitab lepingulise vedaja vastutusega tegutseva ekspedeerija vastu põhjendatud reklamatsiooni, rahuldab too kliendi nõude ning pöörab selle siis regressi korras kauba füüsilist vedu teinud vedaja vastu. Seega ei pea lepingulise vedaja vastutusega tegutseval ekspedeerijal olema vedaja vastutuse kindlustust. Kõik tema riskid katab EEAÜT kohaselt ekspedeerija vastutuse kindlustus.
    Kui ekspedeerija teostab rahvusvahelise autoveo oma transpordivahendi(te)ga (veoautod ja veokid), on ta kliendi ees vastutav füüsilise vedajana ning tal peab olema vedaja vastutuse kindlustust vastavalt rahvusvahelise autokaubaveo konventsiooni nõuetele (CMR-kindlustus).
    EEAÜT paragrahvides 15--22 on sätestatud ekspedeerija vastutus vedajana. Erilist tähelepanu tuleb pöörata paragrahvile 22, mis teeb EEAÜT universaalselt kasutatavaks ning võib oluliselt muuta paragrahvides 15--21 toodud vedajana tegutseva ekspedeerija vastutuse tingimusi ning põhimõtteid.
    Sisuliselt tähendab 22 paragrahv, et kui on kokku lepitud kindla transpordiliigi kasutamises või kui kahju on võimalik lokaliseerida kindlale transpordiliigile, siis on vedaja vastutusega ekspedeerija rahvusvahelise veo puhul vastutav transpordiliigi kohta kehtivate transpordikonventsioonide nõuete järgi. Näiteks maanteetranspordi puhul on ekspedeerija vastutus määratud CMR-konventsiooniga, mereveo puhul Haagi-Visby reeglitega, õhuveo korral Varssavi konventsiooniga jne.
    Järelikult on ekspedeerija vastutus määratud parag-rahvides 15--21 antud tingimustega vaid juhul, kui paragrahvi 22 tingimusi (selgesõnaline kokkulepe kindla transpordiliigi kasutamise kohta või võimalus kahju lokaliseerida kindlale transpordiliigile) pole võimalik täita.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.