Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eksiarvamused EEA üldtingimustest

    Osade Eesti transpordiga seotud firmade ja kindlustusandjate seas on levinud kaks ekslikku arvamust EEA üldtingimuste (EEAÜT) kohta.
    - EEAÜT ei võimalda ekspedeerida autovedusid vastavalt CMR-konventsiooni tingimustele.
    - Ekspedeerija vastutus EEAÜT järgi katab ainult ekspedeerija vastutuse vahendajana, mitte vedajana.
    EEAÜT järgi on ekspedeerija oma kliendi ees vastutav kas vedaja või vahendajana.
    Ekspedeerijal on kliendi ees vedaja vastutus, kui ta:
    - annab välja oma konossemendi või muu saatedokumendi;
    - turustab kaupade vedu oma tootena (grupeerimis/konsolideerimisteenus);
    - teeb rahvusvahelist kaupade autovedu.
    Esimesel kahel juhul on tegemist lepingulise vedaja vastutusega. See tähendab, et ekspedeerija võtab oma nimel transpordidokumenti välja andes endale kliendi ees juriidiliselt vedaja vastutuse, ilma et ise füüsilist vedu teostaks. Kui klient esitab lepingulise vedaja vastutusega tegutseva ekspedeerija vastu põhjendatud reklamatsiooni, rahuldab too kliendi nõude ning pöörab selle siis regressi korras kauba füüsilist vedu teinud vedaja vastu. Seega ei pea lepingulise vedaja vastutusega tegutseval ekspedeerijal olema vedaja vastutuse kindlustust. Kõik tema riskid katab EEAÜT kohaselt ekspedeerija vastutuse kindlustus.
    Kui ekspedeerija teostab rahvusvahelise autoveo oma transpordivahendi(te)ga (veoautod ja veokid), on ta kliendi ees vastutav füüsilise vedajana ning tal peab olema vedaja vastutuse kindlustust vastavalt rahvusvahelise autokaubaveo konventsiooni nõuetele (CMR-kindlustus).
    EEAÜT paragrahvides 15--22 on sätestatud ekspedeerija vastutus vedajana. Erilist tähelepanu tuleb pöörata paragrahvile 22, mis teeb EEAÜT universaalselt kasutatavaks ning võib oluliselt muuta paragrahvides 15--21 toodud vedajana tegutseva ekspedeerija vastutuse tingimusi ning põhimõtteid.
    Sisuliselt tähendab 22 paragrahv, et kui on kokku lepitud kindla transpordiliigi kasutamises või kui kahju on võimalik lokaliseerida kindlale transpordiliigile, siis on vedaja vastutusega ekspedeerija rahvusvahelise veo puhul vastutav transpordiliigi kohta kehtivate transpordikonventsioonide nõuete järgi. Näiteks maanteetranspordi puhul on ekspedeerija vastutus määratud CMR-konventsiooniga, mereveo puhul Haagi-Visby reeglitega, õhuveo korral Varssavi konventsiooniga jne.
    Järelikult on ekspedeerija vastutus määratud parag-rahvides 15--21 antud tingimustega vaid juhul, kui paragrahvi 22 tingimusi (selgesõnaline kokkulepe kindla transpordiliigi kasutamise kohta või võimalus kahju lokaliseerida kindlale transpordiliigile) pole võimalik täita.
  • Hetkel kuum
Konsultant: inflatsioonilises keskkonnas on finantsanalüüs olulisem kui iial enne
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Eesti näeb pitsaindeksis välja kena keskmik
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Powelli sõnavõtt pani turud tõusma
Maailma aktsiaturud hüppasid ja dollar oli kolmapäeval tõusuteel, sest Föderaalreservi esimehe Jerome Powelli kommentaarid õhutasid investorite lootust, et keskpank võib varsti rahapoliitikat leevendada.
Maailma aktsiaturud hüppasid ja dollar oli kolmapäeval tõusuteel, sest Föderaalreservi esimehe Jerome Powelli kommentaarid õhutasid investorite lootust, et keskpank võib varsti rahapoliitikat leevendada.
Reaalajas börsiinfo
Raivo Vare: poliitikud üritavad uut majandust 19. sajandi raamidesse suruda
Erakonnad tahavad majanduskeskkonda uuendada, lähtudes peamiselt suurettevõtete ja üle-eelmise sajandi tööstusühiskonna loogikast, rääkis erakondade valimisprogramme analüüsinud majandusekspert Raivo Vare.
Erakonnad tahavad majanduskeskkonda uuendada, lähtudes peamiselt suurettevõtete ja üle-eelmise sajandi tööstusühiskonna loogikast, rääkis erakondade valimisprogramme analüüsinud majandusekspert Raivo Vare.
Äripäeva Juhtimiskool: tulemuslikku meeskonda kannustab usk, et me saame koos hakkama!
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Ekspress Grupi arendusjuht läks investeerimisfirmasse tööle
Viis aastat Ekspress Grupi juhatusse kuulunud Kaspar Hanni läks riskikapitalifirma Specialist VC partneriks.
Viis aastat Ekspress Grupi juhatusse kuulunud Kaspar Hanni läks riskikapitalifirma Specialist VC partneriks.

Olulisemad uudised

Riigikogu nimetas Janar Holmi uuesti riigikontrolöriks
Riigikogu otsustas tänasel istungil nimetada Janar Holmi uueks viieaastaseks perioodiks riigikontrolöriks ning Margit Vuti riigikohtu liikmeks.
Riigikogu otsustas tänasel istungil nimetada Janar Holmi uueks viieaastaseks perioodiks riigikontrolöriks ning Margit Vuti riigikohtu liikmeks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.