Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mazdalt tasub peagi uut universaali küsida

    Mootor:- 1991 cm³, R4
    Klappe:- 16
    Võimsus:- 136 hj
    Pikkus:- 4660 mm
    Laius:- 1710 mm
    Kõrgus:- 1515 mm
    Teljevahe:- 2670 mm
    Tühimass:- 1305 kg
    Kütusepaak:- 64 l
    Pöördering:- 10,8 m
    - Jaapani autotootjal Mazdal sai septembrikuiseks Frankfurdi autonäituseks tootmisküpseks oma uuendatud 626-seeria kolmas (ja kuuldavasti selles seerias ka viimane) keretüüp -- universaalkerega Station Wagon ehk STW.
    Aastatel 1991--1997 toodetud eelmisel põlvkonna 626-l puudus universaalvariant sootuks ja toodeti eelmise põlvkonna mudelit, mida vahepealsetel aastatel pisut kohendati.
    Uue Mazda 626 viieukseline luukpära ja neljaukseline sedaan jõudsid ostjateni juba lõppenud suvel, esimesed universaalid peaksid Mazda müügisalongidesse jõudma enne kevadist Motorexi autonäitust. Autode hinnatase ja detailsemad tehnilised andmed pole veel teada.
    Ehkki üldiselt baseerub 626 STW juba tuttavatel modifikatsioonidel, on autodel siiski ka erinevusi. Suurimaks muutuseks on 60 mm võrra kasvanud teljevahe ja auto kogupikkuse kasv 4660 millimeetrini (+85 mm). Lisaks nn tavalistele variantidele hakatakse pakkuma ka kolme istmereaga seitsmekohalist modifikatsiooni, mis on viiekohalistest 20 millimeetri võrra kõrgem. Tõenäoliselt see mudel kõigile turgudele ei jõua.
    STW salong ja juhtimisseadmed on identsed luukpäral ja sedaanil kasutatavatega.
    Esirattaveolise Mazda 626 STW mootorivalikus on esialgu kaks bensiinimootorit -- juba senitoodetud mudelitelt teatud-tuntud 1,8- ja 2-liitrised (viimane on kas 115- või 136hobujõuline). Järgmise aasta suvel lisandub mootorivalikusse ka täiesti uus turbodiiselmootor, mida hakatakse kasutama mitte ainult universaalil, vaid ka ülejäänud keretüüpidel. Vana 626 STW oli tootmises ka 2,2-liitrise bensiinimootoriga, kuid seda jõuallikat peab Mazda juba vananenuks ja enam kasutada ei kavatse.
    Käigukast on kas viiekäiguline manuaal- või neljakäiguline automaatkast (viimast kasutatakse vaid 2-liitrise mootoriga varustatud autodel).
    Kasutatakse ketaspidureid, seejuures esiratastel ventileeritavaid. Kõigi mudelite standardvarustusse kuulub ABS, lisavarustusena saab autodele paigaldada elektroonilise libisemisvastase kontrolli seadme.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.