Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mazdalt tasub peagi uut universaali küsida
Mootor:- 1991 cm³, R4
Klappe:- 16
Võimsus:- 136 hj
Pikkus:- 4660 mm
Laius:- 1710 mm
Kõrgus:- 1515 mm
Teljevahe:- 2670 mm
Tühimass:- 1305 kg
Kütusepaak:- 64 l
Pöördering:- 10,8 m
- Jaapani autotootjal Mazdal sai septembrikuiseks Frankfurdi autonäituseks tootmisküpseks oma uuendatud 626-seeria kolmas (ja kuuldavasti selles seerias ka viimane) keretüüp -- universaalkerega Station Wagon ehk STW.
Aastatel 1991--1997 toodetud eelmisel põlvkonna 626-l puudus universaalvariant sootuks ja toodeti eelmise põlvkonna mudelit, mida vahepealsetel aastatel pisut kohendati.
Uue Mazda 626 viieukseline luukpära ja neljaukseline sedaan jõudsid ostjateni juba lõppenud suvel, esimesed universaalid peaksid Mazda müügisalongidesse jõudma enne kevadist Motorexi autonäitust. Autode hinnatase ja detailsemad tehnilised andmed pole veel teada.
Ehkki üldiselt baseerub 626 STW juba tuttavatel modifikatsioonidel, on autodel siiski ka erinevusi. Suurimaks muutuseks on 60 mm võrra kasvanud teljevahe ja auto kogupikkuse kasv 4660 millimeetrini (+85 mm). Lisaks nn tavalistele variantidele hakatakse pakkuma ka kolme istmereaga seitsmekohalist modifikatsiooni, mis on viiekohalistest 20 millimeetri võrra kõrgem. Tõenäoliselt see mudel kõigile turgudele ei jõua.
STW salong ja juhtimisseadmed on identsed luukpäral ja sedaanil kasutatavatega.
Esirattaveolise Mazda 626 STW mootorivalikus on esialgu kaks bensiinimootorit -- juba senitoodetud mudelitelt teatud-tuntud 1,8- ja 2-liitrised (viimane on kas 115- või 136hobujõuline). Järgmise aasta suvel lisandub mootorivalikusse ka täiesti uus turbodiiselmootor, mida hakatakse kasutama mitte ainult universaalil, vaid ka ülejäänud keretüüpidel. Vana 626 STW oli tootmises ka 2,2-liitrise bensiinimootoriga, kuid seda jõuallikat peab Mazda juba vananenuks ja enam kasutada ei kavatse.
Käigukast on kas viiekäiguline manuaal- või neljakäiguline automaatkast (viimast kasutatakse vaid 2-liitrise mootoriga varustatud autodel).
Kasutatakse ketaspidureid, seejuures esiratastel ventileeritavaid. Kõigi mudelite standardvarustusse kuulub ABS, lisavarustusena saab autodele paigaldada elektroonilise libisemisvastase kontrolli seadme.