Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vana Tallinn maksis 208 miljonit
TH Ferriesi juht Henn Ruubel ütles, et laev otsustati müüa seetõttu, et Hansatee Grupi poolt tuli hea pakkumine. Oma nõusoleku andis ka kogu projekti finantseerinud Talinvest, lisas Ruubel.
Ruubeli ütlusel katab müügihind ehk 208 mln krooni täielikult laeval minevikust lasunud kohustused, millest enamik tuleb tasuda Merita pangale ja Nordström & Thulinile.
ASi Hansatee Grupp juhatuse esimees Enn Pant ütles, et laev tuleb Hansatee Grupile üle ilma kohustusteta. Pandi ütlusel võib ostuhinnaga rahule jääda, sest peale laeva osteti ka turgu.
Raha laeva ostuks tuleb Pandi sõnul kolmest allikast -- välislaenust, aktsiate emissioonist ja omavahenditest. Hansatee Grupp emiteerib miljon aktsiat novembri keskel ja selle tulemusena peaks laekuma 200 mln krooni.
Ruubel rääkis, et TH Ferries oli laeva operaatorfirma. Laeva omanik oli offshore- firma Mandalika Shipping, mille ainuomanik oli TH Ferries.
Vana Tallinn läheb juriidiliselt Hansatee Grupile üle aasta alguses, sõites seni TH Ferriesi all. Laeval lasuvad kaubad müüakse Ruubeli sõnul maha eraldi ja laeva müügihinna sisse ei kuulu. «Loogiline on nad müüa Hansatee Grupile,» lausus Ruubel. Tema ütlusel läheb Hansatee Grupile üle ka laeval töötav personal. Ruubel lausus, et Vana Tallinna personali leping oli sõlmitud Inrekoga.
Enne liinile toomist kavatseb Hansatee Vana Tallinna remontida. Pant avaldas, et esialgse kava järgi läheb laev remonti veebruari keskel.