• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,25%6 189,67
  • DOW 300,01%44 100,94
  • Nasdaq −0,49%20 269,78
  • FTSE 1000,00%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,53
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,25%6 189,67
  • DOW 300,01%44 100,94
  • Nasdaq −0,49%20 269,78
  • FTSE 1000,00%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,53
  • 31.10.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vana Tallinn maksis 208 miljonit

TH Ferriesi juht Henn Ruubel ütles, et laev otsustati müüa seetõttu, et Hansatee Grupi poolt tuli hea pakkumine. Oma nõusoleku andis ka kogu projekti finantseerinud Talinvest, lisas Ruubel.
Ruubeli ütlusel katab müügihind ehk 208 mln krooni täielikult laeval minevikust lasunud kohustused, millest enamik tuleb tasuda Merita pangale ja Nordström & Thulinile.
ASi Hansatee Grupp juhatuse esimees Enn Pant ütles, et laev tuleb Hansatee Grupile üle ilma kohustusteta. Pandi ütlusel võib ostuhinnaga rahule jääda, sest peale laeva osteti ka turgu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raha laeva ostuks tuleb Pandi sõnul kolmest allikast -- välislaenust, aktsiate emissioonist ja omavahenditest. Hansatee Grupp emiteerib miljon aktsiat novembri keskel ja selle tulemusena peaks laekuma 200 mln krooni.
Ruubel rääkis, et TH Ferries oli laeva operaatorfirma. Laeva omanik oli offshore- firma Mandalika Shipping, mille ainuomanik oli TH Ferries.
Vana Tallinn läheb juriidiliselt Hansatee Grupile üle aasta alguses, sõites seni TH Ferriesi all. Laeval lasuvad kaubad müüakse Ruubeli sõnul maha eraldi ja laeva müügihinna sisse ei kuulu. «Loogiline on nad müüa Hansatee Grupile,» lausus Ruubel. Tema ütlusel läheb Hansatee Grupile üle ka laeval töötav personal. Ruubel lausus, et Vana Tallinna personali leping oli sõlmitud Inrekoga.
Enne liinile toomist kavatseb Hansatee Vana Tallinna remontida. Pant avaldas, et esialgse kava järgi läheb laev remonti veebruari keskel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele