Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liviko on kaotanud kümnendiku turust
Liviko valge viina müügi turuosa oli kolmandas kvartalis 40,4 protsenti, varem on Liviko turuosa valge viina puhul olnud pidevalt üle 50 protsendi.
ASi Liviko müügidirektori Peeter Pallo sõnul kaotas Liviko turuosa sellepärast, et konkureerivad alkoholitootjad tulid turule uute odavate viinadega. «Alates juulist toimub turul nn hinnaralli ja pakutakse 3--4 krooni odavamat viina,» ütles Pallo. «Me ei läinud sellega kaasa, sest legaalselt tootes on nii odaval viinal nullrentaablus või toodab ta kahjumit.»
Pallo hinnangul kasutavad tootjad sellist odava viinaga turule tulemist turuosa võitmiseks. «Paratamatult järgneb mõne aja pärast hinnatõus,» lisas ta. «Praegu kibelevad kõik hinda tõstma ja ootavad meie reageeringut.»
Pallo sõnul ei tulnud turuosa kaotus Livikole üllatusena. Tingituna 10protsendilisest turukaotusest vähendas Liviko brutokasumi prognoosi 34 miljoni kroonini, mis on viis miljonit vähem, kui varem plaanitud.
Võrreldes selle aasta teise kvartaliga suurendas AS Ofelia kolmandas kvartalis valge viina müügimahtu ligi kolm korda. Ofelia müüs kolmandas kvartalis 35 400 dekaliitrit viina, teises kvartalis 12 400 dekaliitrit. Ofelia turuosa oli kolmandas kvartalis 16,2 protsenti.
ASi Ofelia peadirektori Toomas Tapupere sõnul võitis Ofelia turuosa tänu odava viina turule toomisele. «Siiski ei saa väita, et odava viina müük ebarentaabel oleks,» ütles Tapupere. «Kuigi jah, rentaablus on vaid paar protsenti.»
Tapupere ütlusel alustas mängu viina hinnaga Winum oma Väikse Veraga. «See sundis meid reageerima ja siis järgnesid ka Remedia ja Onistar,» sõnas ta. «Liviko ei võtnud midagi ette.»
Järgmise aasta turuosaks valge viina turul prognoosib Ofelia 20 protsenti. Liviko prognoosib järgmise aasta turuosaks 40--45 protsenti.