• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liviko on kaotanud kümnendiku turust

    Liviko valge viina müügi turuosa oli kolmandas kvartalis 40,4 protsenti, varem on Liviko turuosa valge viina puhul olnud pidevalt üle 50 protsendi.
    ASi Liviko müügidirektori Peeter Pallo sõnul kaotas Liviko turuosa sellepärast, et konkureerivad alkoholitootjad tulid turule uute odavate viinadega. «Alates juulist toimub turul nn hinnaralli ja pakutakse 3--4 krooni odavamat viina,» ütles Pallo. «Me ei läinud sellega kaasa, sest legaalselt tootes on nii odaval viinal nullrentaablus või toodab ta kahjumit.»
    Pallo hinnangul kasutavad tootjad sellist odava viinaga turule tulemist turuosa võitmiseks. «Paratamatult järgneb mõne aja pärast hinnatõus,» lisas ta. «Praegu kibelevad kõik hinda tõstma ja ootavad meie reageeringut.»
    Pallo sõnul ei tulnud turuosa kaotus Livikole üllatusena. Tingituna 10protsendilisest turukaotusest vähendas Liviko brutokasumi prognoosi 34 miljoni kroonini, mis on viis miljonit vähem, kui varem plaanitud.
    Võrreldes selle aasta teise kvartaliga suurendas AS Ofelia kolmandas kvartalis valge viina müügimahtu ligi kolm korda. Ofelia müüs kolmandas kvartalis 35 400 dekaliitrit viina, teises kvartalis 12 400 dekaliitrit. Ofelia turuosa oli kolmandas kvartalis 16,2 protsenti.
    ASi Ofelia peadirektori Toomas Tapupere sõnul võitis Ofelia turuosa tänu odava viina turule toomisele. «Siiski ei saa väita, et odava viina müük ebarentaabel oleks,» ütles Tapupere. «Kuigi jah, rentaablus on vaid paar protsenti.»
    Tapupere ütlusel alustas mängu viina hinnaga Winum oma Väikse Veraga. «See sundis meid reageerima ja siis järgnesid ka Remedia ja Onistar,» sõnas ta. «Liviko ei võtnud midagi ette.»
    Järgmise aasta turuosaks valge viina turul prognoosib Ofelia 20 protsenti. Liviko prognoosib järgmise aasta turuosaks 40--45 protsenti.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Arno Sillat: kolm kriisi saavad mööda ja lähitulevikus rohkem ei tule
Loodetavasti saavad peamised kriisid sügiseks lahenduse ning vähemalt kümme aastat lastakse normaalselt elada, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Loodetavasti saavad peamised kriisid sügiseks lahenduse ning vähemalt kümme aastat lastakse normaalselt elada, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Starbucks väljub viimaks Vene turult
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: Vene miljardäri Eesti äridest, vanametalli hinnalangusest ja Repsi kohtusaagast
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.