Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui kallis võiks Eestis olla bensiin?

    Seda, kui kallis võiks Eestis olla bensiin ei tea keegi. Samas käsitletakse kütuseaktsiisi tõusu juba paratamatu nuhtlusena nagu tatari maksukogujate iga-aastasi retki keskaegsele Venemaale.
    Aktsiisitõstjad põhjendavad hinnakasvu enamasti euroasjaga. Nad on veendunud vajaduses tõusta ilmtingimata Euroopa hinnatasemele. Nüüd on riigikogule esitatud eelnõu, mis eurotasemele tõusmist kuidagi pehmendaks. Seejuures toimub kõik enesestmõistetava stiihiaga.
    Euroopas on teatavasti kombeks kogu kütuseaktsiis kulutada teedeehituseks ja -remondiks. Meil kiputakse selle arvel ka eelarvet lappida. Paratamatult tekib aktsiisimaksu tõstmise sihipärasuse ja mõttekuse küsimus.
    Tegelikult on probleem veelgi üldisem. Kui kõrge võib olla kütuse hind Eestis, et meie majanduse konkurentsivõime ei kannataks.
    Oleme põhjamaa, kus energiakulu on paratamatult kõrgem kui näiteks Saksamaal. Eesti on hõredalt asustatud ja tihe kitsarööpmeline raudteevõrk kadunud. Kui tahame elu ja tootmise arengut näha ka väljaspool Tallinna, on autotranspordikulu arvestatav. Milline on nende faktorite mõju majandusele tervikuna, pole tänaseni tõsiselt analüüsitud.
    Tahes või tahtmata tuleb lähiaegadel aktsiisimaksu tõstmisel üks väike vahe sisse. 1999. aasta märtsis tulevad korralised riigikogu valimised ning vaevalt on meie autostunud ühiskonnas kuigi arukas minna valimistele bensiini hinna tõstmise loosungi all.
    Tõenäoliselt on tulevases valimiskampaanias üldse väga oluline teema tariifipoliitika. Sellest sõltub paljuski kodanike elujärg ja riigi majandusedu. Allakirjutanu kahtleb tõsiselt vajaduses viia meie kütuse hind ilmtingimata nn Eruroopa tasemele. Ameeriklased, erinevalt eurooplastest, hoiavad kütuse hinna ja käibemaksu madalal. Seda peetakse üheks USA majanduse konkurentsivõime alustalaks.
    Meil tõusid juba praegu, poolteist aastat enne valimisi, majandusringkonnad tagajalgadele, kui elektrijaamade andmine NRG Energy kätte oleks viinud vääramatule ja sisuliselt kontrollimatule elektri hinna tõusule.
    Mis saab raudteeveo- ja sadamatariifidest -- see on jällegi küsimuste küsimus. Kuhu kõrgub maamaks, kui me peaksime omaks võtma Euroopa Liidu maksusüsteemi? Selliseid ebameeldivaid küsimusi tulevase valimiskampaania tarvis meil jätkub, lugupeetud kolleegid poliitikud!
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Saksamaa töötas välja „rohelise tööstuse“ kontseptsiooni
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Raadiohommikus: puidutööstuse ebakindlus, rahatarkus ja lisaeelarve takerdumine
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.