• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Litsentsilepinguid tasub lugeda

    Loodetavasti ei jätnud kriitika Baltic Software Associationi aadressil heale lugejale eelmisel nädalal muljet, nagu ma üritaksin õigustada tarkvarapiraatlust. Tootjate loodud organisatsioon aga ei peagi ju tegelikult tegema midagi kasutajate heaks, nii et minupoolne õelutsemine näiteks litsentsilepingute tõlkimise teemal on ju igati kohatu.
    Rääkimata soft'i garantii mainimisest -- tootjad on kindlasti õigel seisukohal, väites, et soft on ääretult komplitseeritud ja kiiresti arenev toode ning mida muud nende organisatsioonilt tahtagi, kui vigadest kubiseva olukorra roosilisemaks muutmist näiteks rikkis andmekandja ümbervahetamise «tarkvara garantiiks» nimetamise teel.
    Kõik see toob aga mulle uuesti meelde mõtte tarkvaraostjate seltsist, mis tegeleks probleemidega kasutaja poolt vaadates.
    Tegelikult on jagamist väärivat infot palju, muu hulgas ka seni tõlkimata litsentsilepingutes. Paari firma lepinguid lugedes tekib aga tunne, et see tõlkimatus on vahest hoopis mõne tootja huvides, sest pakutavad tingimused on kõigil erinevad.
    Näiteks selline punkt, nagu upgrade ehk versiooniuuendus. Adobe Acrobatiga kaasa tulnud lepingus lubatakse kahe versiooni paralleelset kasutamist 90 päeva jooksul, Microsoft FrontPage 97 puhul saan ma aga aru, et mulle antakse ka kõigi varasemate versioonide igavene kasutamisõigus. Ma ei imestaks sugugi, kui osa kasutajaid sooviks omada arvutis paralleelselt äsja valminud (loe: alla aasta vana) ja kindlalt usaldusväärset versiooni.
    Aldus lubas tarkvarauuenduse korral varasemate versioonide kasutamist koduarvutil -- jälle eelis tarbijale. Adobe lepingus on aga kirjas, et litsentseeritud tarkvara peamine kasutaja võib täiesti legaalselt selle endal ka kodus kasutusele võtta eeldusel, et korraga kasutatakse soft'i ainult ühes kohas (loodetavasti ei hakka maksuamet seda nüüd erisoodustuseks pidama).
    Rääkimata sellest, et vist kõik lepingud lubavad soft'i installeerimist nii põhi- kui sülearvutisse eeldusel, et neid korraga ei kasutata.
    Järelikult lepinguid maksab lugeda, mis sest, et nad endiselt vales keeles on. Tõsi küll, harilikult on eri keeltes lepingud veidi erinevad, mis jätab meile siis võimaluse nende hulgast endale sobivaim valida.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.