Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hilinemiskahju peab määratlema lepingus

    Aknatootja ASi Kennis ja Virumaa ekspedeerimisfirma vahelises lepingus oli kauba saabumise tähtajana kirjas hiljemalt 5. november. Aknaraamide plastikprofiilid jõudsid kohale 6. novembri pärastlõunal, mistõttu Kennises tekkis tööseisak.
    Ei ekspedeerimisfirma ega tema kasutatud Tartu autoveofirma ei teadnud, et transporditakse Kennisele elutähtsaid tootmiskomponente. Seetõttu oli koormasse Kennise kauba kõrvale paigutatud ka Riias maha laaditavat kaupa. Paraku võttis Riias kauba lahtitollimine ootamatult palju aega, mistõttu hilines samuti ülejäänud koorma saabumine Tallinna.
    Tellija peab määratle-ma hilinemise hinna. Tellija ja transpordifirma suhtlemist vahendades pakume kliendile hilinemist mitte võimaldavate veoste puhul näidata ootepäevade trahvi tavalisest suuremana.
    Kui klient räägib tavalisest veost, siis ta peab arvestama võimaliku 2--3päevase hilinemisega. Vedajal langeb osakoormast ära varem planeeritud kolmandik, kuid kolmandiku võrra tühjema autoga on tal kahjulik ära tulla. Ta ootab veel kaks päeva koorma kogunemist.
    Teades, et kolmandik koormast on kliendile ülitätis, alustab vedaja teekonda kohe, sõltumata ülejäänud koorma täitumisest. Veofirma, arvestades nõudlikku lisatingimust, küsib loomulikult ka rohkem veoraha.
    Teoreetiliselt on tellijal võimalik suuremaid trahve lepingusse sisse suruda. Elus aga püüavad veo- ja ekspedeerimisfirmad vältida täpse kohaletoimetamise aja märkimist lepingusse, eriti juhul, kui sellega kaasnevad trahvid.
    Kui on kiire, võib kaubale järele saata eraldi auto. McDonald'si Ungaris valmistatud reklaampostidele saatsime spetsiaalse auto järele, et postid kindlasti enne jõule Eestisse jõuaksid. Tellija tahtis vist panna lepingusse hilinemise eest tavalisest suuremad trahvisummad. Keeldusime -- piirid on vahepeal ja me ei saa anda 100% garantiid. Oleme trahvide märkimisega lepingusse ainult siis nõus, kui klient on väga kartlik ja meie jaoks on risk väga väike.
    Trahve ei ole me trans-pordifirmadega sõlmitud lepingutesse sisse pannud. Kauba üleandmisaeg on piiritletud nädalaga.
    Meil on privaattolliladu, kus me võime hoida ainult oma kaupa, mille meile kuuluvus on ostu-müügilepinguga kinnitatud. Tavaliselt on tollilaos vajalik kaup alati olemas, millega oleme püüdnud vältida transpordiriski.
    Praegu peame Eesti tolliga läbirääkimisi, et saada tollilaole avaliku tollilao õigused. Avalik tolliladu annab meile võimaluse hoida oma tollilaos ka meie poolt veel ostmata kaupa ja osta see meile sobival hetkel. Näiteks on võimalik kakaouba ja suhkrut osta börsilt soodsaima hinnaga, ühtlasi on kaup alati varakult laos olemas.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Sel nädalal oluline: viis asja, mida oodata
Alanud nädal toob suure hulga kvartalitulemusi. Neid on oodata Infortarilt, Nordeconilt, Merko Ehituselt, Baltic Horizonilt ja Tallinna Sadamalt. Lisaks kutsuvad sel nädalal aktsionäre kokku Tallink, Merko Ehitus ja Arco Vara.
Alanud nädal toob suure hulga kvartalitulemusi. Neid on oodata Infortarilt, Nordeconilt, Merko Ehituselt, Baltic Horizonilt ja Tallinna Sadamalt. Lisaks kutsuvad sel nädalal aktsionäre kokku Tallink, Merko Ehitus ja Arco Vara.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Soome Metsä Wood soetas Eestis tehnohoolduse firma
Soome üks juhtivaid metsatööstuseid Metsä Wood võtab Eestis üle üksused hooldusfirmast Quant Estonia, mis tegutsesid Metsä Woodi juures.
Soome üks juhtivaid metsatööstuseid Metsä Wood võtab Eestis üle üksused hooldusfirmast Quant Estonia, mis tegutsesid Metsä Woodi juures.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.