Aknatootja ASi Kennis ja Virumaa ekspedeerimisfirma vahelises lepingus oli kauba saabumise tähtajana kirjas hiljemalt 5. november. Aknaraamide plastikprofiilid jõudsid kohale 6. novembri pärastlõunal, mistõttu Kennises tekkis tööseisak.
Ei ekspedeerimisfirma ega tema kasutatud Tartu autoveofirma ei teadnud, et transporditakse Kennisele elutähtsaid tootmiskomponente. Seetõttu oli koormasse Kennise kauba kõrvale paigutatud ka Riias maha laaditavat kaupa. Paraku võttis Riias kauba lahtitollimine ootamatult palju aega, mistõttu hilines samuti ülejäänud koorma saabumine Tallinna.
Tellija peab määratle-ma hilinemise hinna. Tellija ja transpordifirma suhtlemist vahendades pakume kliendile hilinemist mitte võimaldavate veoste puhul näidata ootepäevade trahvi tavalisest suuremana.
Kui klient räägib tavalisest veost, siis ta peab arvestama võimaliku 2--3päevase hilinemisega. Vedajal langeb osakoormast ära varem planeeritud kolmandik, kuid kolmandiku võrra tühjema autoga on tal kahjulik ära tulla. Ta ootab veel kaks päeva koorma kogunemist.
Teades, et kolmandik koormast on kliendile ülitätis, alustab vedaja teekonda kohe, sõltumata ülejäänud koorma täitumisest. Veofirma, arvestades nõudlikku lisatingimust, küsib loomulikult ka rohkem veoraha.
Teoreetiliselt on tellijal võimalik suuremaid trahve lepingusse sisse suruda. Elus aga püüavad veo- ja ekspedeerimisfirmad vältida täpse kohaletoimetamise aja märkimist lepingusse, eriti juhul, kui sellega kaasnevad trahvid.
Kui on kiire, võib kaubale järele saata eraldi auto. McDonald'si Ungaris valmistatud reklaampostidele saatsime spetsiaalse auto järele, et postid kindlasti enne jõule Eestisse jõuaksid. Tellija tahtis vist panna lepingusse hilinemise eest tavalisest suuremad trahvisummad. Keeldusime -- piirid on vahepeal ja me ei saa anda 100% garantiid. Oleme trahvide märkimisega lepingusse ainult siis nõus, kui klient on väga kartlik ja meie jaoks on risk väga väike.
Trahve ei ole me trans-pordifirmadega sõlmitud lepingutesse sisse pannud. Kauba üleandmisaeg on piiritletud nädalaga.
Meil on privaattolliladu, kus me võime hoida ainult oma kaupa, mille meile kuuluvus on ostu-müügilepinguga kinnitatud. Tavaliselt on tollilaos vajalik kaup alati olemas, millega oleme püüdnud vältida transpordiriski.
Praegu peame Eesti tolliga läbirääkimisi, et saada tollilaole avaliku tollilao õigused. Avalik tolliladu annab meile võimaluse hoida oma tollilaos ka meie poolt veel ostmata kaupa ja osta see meile sobival hetkel. Näiteks on võimalik kakaouba ja suhkrut osta börsilt soodsaima hinnaga, ühtlasi on kaup alati varakult laos olemas.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
5
Investor ootaks madalamat hinda
6
Ka Villig avas oma padeliäri
Hetkel kuum
Investor ootaks madalamat hinda
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Tagasi Äripäeva esilehele