Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühe pauguga 200 000

    Autoomanikule, kelle Audi V 8ga põhjustati avarii, ei hüvitanud liikluskindlustuse fond põhjendatult umbes 200 000kroonist kahju
    Eesti oludes väga suure kahjusummaga liiklusõnnetus toimus 11. juulil 1997 Tallinna ringteel. Audi V 8, mida ei juhtinud omanik, sõitis liikluseeskirju rikkudes viaduktil mööda sõiduautost ja veoautost, mis olid viimased kaheksast autost koosnevas kolonnis.
    Kolonni esimene auto hakkas pidurdama, põhjustades üldise pidurdamise. Audi juht ei reageerinud õigeaegselt ning sõitis tagant sisse ees pidurdanud veoautole. Peatuda ei suutnud ka Audi taga sõitnud MANi juht. Veoauto sõitis Audist üle ja põrkas vastu Audi ees olnud veoautot, tõugates selle omakorda otsa tema ees seisnud veoautole. Piisavalt pidurdada ei suutnud ka kolonni viimase veoauto taga sõitnud IZ 2715, põrgates vastu MANi. Audile otsa sõitnud MANi juht, püüdes tagurdada, tekitas täiendavaid vigastusi talle otsa sõitnud IZile.
    Inimesed selles mitme kokkupõrkega avariis märkimisväärselt kannatada ei saanud, küll aga muutus peaaegu väärtusetuks Audi V 8. Eksperdi arvates võis auto avariieelne maksumus olla 210 000 krooni, avarii järgne maksumus hinnati aga vaid 8000 kroonile. Siit järeldus ka eksperdi hinnang, et sõiduki taastamine pole majanduslikult ega tehniliselt põhjendatud.
    Avarii tekitanud Audi omanik oli oma tsiviilvastutuse kindlustanud ASA Kindlustuses. Viimane kohustus hüvitama kahju õnnetuses kannatanud Termest Oyle, kellele kuulus IZ 2715, Eesti rahuvalvele (MAN, mis sõitis Audi taga) ja Leedu rahuvalvele (MAN, mis sõitis Audi ees).
    Audi omanik esitas liikluskindlustuse fondile taotluse avariis tekkinud kahjude hüvitamiseks. Fond, tuginedes liikluskindlustuse seadusele, keeldus hüvitamisest, sest kannatanu on ise vastutav kahju tekkimise eest.
    Tegemist oli liiklusõnnetusega, kus rikuti liikluseeskirja § 113 lõige 4 ja teekattemärgistuse nõudeid, mis keelavad möödasõidu piiratud nähtavusega teelõigul, samuti eeskirja § 108 nõudeid, mis kohustavad hoidma sellist pikivahet, mis võimaldab vältida otsasõitu ootamatult pidurdavale sõidukile.
    Ilmselt ei lasknud roolisolija vähesed juhtimiskogemused ja liigne enesekindlus juhil õigesti hinnata olukorda ning ette näha möödasõidu võimalikke tagajärgi.
    Kuna kahju hüvitatakse sellisel juhul vaid kannatanule, aitaks süüdlast vabatahtlik kindlustus.
    Kuna Audi juhi tsiviilvastutus oli kindlustatud ASA Kindlustuses, siis hüvitas ASA Leedu rahuvalve üksikkompaniile nende veokile tekitatud kahju summas 65 953 krooni.
    Teistele kannatajatele kahju hüvitamine kuulus vastavalt kahju tekitajate süülisele määrale hüvitamisele nende kindlustusandjate poolt. Eesti rahuvalve üksikkompanii sõidukite tekitatud kahju peab vastavalt liikluskindlustuse seadusele hüvitama liikluskindlustuse fond.
    Kahjud, mille eest kannatajad ise vastutavad, hüvitatakse ainult vabatahtliku sõidukikindlustuse alusel.
    Küllalt tavaline on, et vanemate autode omanikud ei pea otstarbekaks kaskokindlustuse ostmist, pidades seda kalliks amortisatsiooni arvestuse jm kindlustustingimuste tõttu.
    Samas võivad keskpärase avarii teinud auto remondikulud oluliselt ületada sõiduki kommertsväärtust, mistõttu tema taastamine on mõttetu. Kuid autol on tarbimisväärtus ja avarii võib teid jätta sellest ilma. Uue sõiduki soetamine on aga rahaliselt teile võimatu.
    Kui auto tarbimisväärtus on oluliselt kõrgem kindlustusväärtusest, jääb liikluskindlustuses kaotajaks selle auto omanik.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.