• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.05.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Virtuaalkontor on virtuaalse organisatsiooni süda

Kaks majanduses toimivat trendi -- globaliseerumine ja kliendile orienteeritus on olnud tõukejõuks uut tüüpi organisatsiooni -- virtuaalse organisatsiooni -- tekkele.
Virtuaalse organisatsiooni struktuur näib terviklik ja kompaktne «väljastpoolt» vaadates, olles tegelikkuses geograafiliselt hajutatud (virtuaalsus ruumis) või dünaamiliselt muutuv (virtuaalsus tegevuse sisust lähtuvalt, ülesande või projekti lahendamiseks kaasatakse just hetkel nõutavad ressursid -- oskusteave, lisatööjõud vms).
Virtuaalsel organisatsioonil puudub tihtipeale klassikalistele organisatsioonitüüpidele iseloomulik kindel struktuur ja fikseeritud asukohaga peakontor. Virtuaalsus on oluline märksõna kliendi vajadustest lähtuva teenindusorganisatsiooni puhul, võimaldab ju virtuaalsus minna kliendi juurde ka kaugete vahemaade taha ja muutuda kliendi vajaduste ja soovide kohaselt. Virtuaalsus annab organisatsioonile dünaamilisuse ja paindlikkuse, kuid seab kõrgendatud nõudmised organisatsiooni juhtimis- ja infokeskusele ehk kontorile. Virtuaalse organisatsiooni süda -- virtuaalkontor -- on infohalduskeskus, mis võimaldab organisatsiooni kompetentsi dünaamilist täiendamist ning organisatsiooni liikmete geograafiliselt hajutatud paiknemist, täites tabelis toodud põhifunktsioone.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Virtuaalkontori kui organisatsiooni töö efektiivse ja paindliku korraldamise keskuse loomisel tuleb erilist tähelepanu pöörata tööprotseduuride ja eeskirjade kirjeldamisele. Puudub ju meeskonna liikmeil võimalus vahetuteks kontaktideks, mille kaudu lahendatakse probleeme ja operatiivülesandeid tavaorganisatsioonides. Tehnilise lahenduse väljatöötamisel ja realiseerimisel on lisatingimusteks võrreldes tavakontori IT-lahendusega lihtne ja kiire ligipääs ühiskasutuses dokumentidele ja andmetele, kasutades erinevaid sidekanaleid (ISDN, püsiühendus, GSM-Data, Internet vms), ning töökeskkonna turvalisus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele