• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 15.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Päevalehed katavad kahjumi välisrahaga

Eelmisel nädalal alustasid Postimees ja Eesti Päevaleht uut ajalehtede tellimiskampaaniat Tallinnas, Harjumaal ja Tartus, pakkudes järgmisest kuust nendes piirkondades elavatele lugejatele senisest üle nelja korra odavamaid tellimusi. Uus tellimiskampaania toob mõlemale väljaandele mitu miljonit krooni kahjumit.
Postimehe vastutav väljaandja Mart Kadastik nimetas Postimehe võimalikuks saamata jäävaks tuluks tuhande tellija pealt reklaamikulutusi arvestamata pool miljonit krooni.
Tänu Norra suurima meediakontserni Schibsted lisandumisele Postimehe omanikeringi avarduvad Kadastiku sõnul ka ajalehe investeerimisvõimalused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Soodne tellimisvõimalus on ainult üks osa juba sügisel paikapandud Postimehe investeerimisprogrammist, mille käigus suuname lehe arendamiseks tunduvalt suuremaid summasid kui tellijate lisandumisele kuluv pool miljonit krooni,» lausus Kadastik.
Kadastik väitis, et Postimehel jääb soodsa tellimispaketi pealt saamata sama palju raha, kui kulub ühe telereklaamikampaania korraldamiseks.
Eesti Päevalehe ühe omaniku, ASi Meediakorp juhatuse esimees Gunnar Kobin nimetas soodsa hinnaga tellimise kampaania kuludeks 3--5 miljonit krooni, mida ajalehe omanikud on tellijate võitmise nimel valmis välja panema.
Kobin avaldas arvamust, et ajakirjandusturul kehvemasse olukorda jääva Sõnumilehe reklaamitulu hakkab Eesti Päevalehele laekuma.
AS Meediakorp peab läbirääkimisi Rootsi meediakontserniga Marieberg 50 protsendi Meediakorpi aktsiate müümise üle. Kobini sõnul peaks Marieberg rahaülekande aktsiate ostmiseks sooritama enne jaanipäeva.
Uue tellimiskampaania arutelusse Mariebergi esindajaid Kobini väitel ei kaasatud.
Eesti Päevalehe 50 protsendi aktsiate omanik Jaan Manitski peab kahetsusväärseks, et Postimees rikub hästitoimivat ajaleheturgu ja tekitab seetõttu Eesti Päevalehele majanduslikku kahju.
«Sellisest käigust saavad kahju kõik, ka lugejad, sest tuulde minevaid miljoneid võinuks kasutada lehe arendamiseks,» tunnistas Manitski.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Manitski väitel ei jäänud Eesti Päevalehel muud üle, kui nad pidid turuosa säilitamiseks Postimehe pakutava odava tellimise kampaaniaga kaasa minema.
«Ei usu, et seetõttu kummalegi ajalehele eriliselt tellijaid juurde tuleks,» sõnas Manitski.
Postimees pakub ajalehetellimust Tallinnas ja Harjumaal pooleks aastaks hinnaga 99 krooni, Eesti Päevaleht sama pikaks perioodiks Tallinnas, Harjumaal ja Tartus 95 krooniga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele