Politsei pakutava koostöö kohaselt saaksid takso- ja turvafirmade dispet?erid politseilt informatsiooni varastatud autode kohta, turvafirmade patrullautod ja taksojuhid annaksid aga teavet varastatud autode liikumise kohta.
Tallinna politseiprefekti Helmut Paabo sõnul pole takso- ja turvafirmade ülesanne jälitustegevus ega kurjategijate kinnipidamine. «Kui me saame teavet varastatud sõiduki liikumise kohta, tegeleb sõiduki kinnipidamisega ikkagi politsei,» kinnitas ta.
Paabo leidis, et selline koostöö peaks ohjeldama ka autovargaid, sest vahelejäämise võimalus on neil edaspidi suurem. «Turvafirmadel on pidevalt väljas 38 autopatrulli, taksosid on Tallinnas 1700,» sõnas Paabo. «Keegi ikka näeb midagi ning teatab sellest meile,» usub ta.
Helmut Paabo ütles, et läbirääkimised käivad ka korrakaitsefondiga, kust loodetakse saada raha varastatud autode kättesaamisele kaasa aidanud isikute premeerimiseks. «Raha peaks inimesi rohkem stimuleerima,» leidis Paabo.
Politseil on turvafirmadega põhimõtteline kokkulepe koostööks olemas, kuid taksofirmad ei ole oma lõplikku jah-sõna veel öelnud. Samas ütles taksofirma Esra juhataja Heiti Gross, et selline koostöö politseiga on ainult teretulnud.
ASi Linnatakso tegevdirektori Jaan Härmsi sõnul on varemgi antud politseile teavet varastatud autode liikumise kohta. «Ainuüksi meil on iga päev väljas vähemalt sada autot,» lisas Härms.
ASi ESS Grupp avalike suhete juht Indrek Lindsalu ja Akropol A turundusdirektor Karl Schneider leidsid, et koostöö politseiga ei suurenda turvameeste töökoormust. «Nagunii sõidavad meie patrullid mööda linna ja jälgivad linnas toimuvat,» sõnas Lindsalu.
Helmut Paabo avaldas arvamust, et kui koostööprojekt politseiga õigustab ennast Tallinnas, võiks seda juurutada ka mujal Eestis. Takso- ja turvafirmade esindajad avaldasid samuti arvamust, et ühisest sidekanalist politseiga on palju kasu.