• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,07%6 200,8
  • DOW 301%44 535,44
  • Nasdaq −0,77%20 212,24
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,07%6 200,8
  • DOW 301%44 535,44
  • Nasdaq −0,77%20 212,24
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 21.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus Mazda 323 astub Mazda 626 kannale

Mazda 323 uus mudelipõlvkond, mis lähinädalatel Eestisse müüki jõuab, on senisest väiksem. Kolmeukselist Neot enam ei toodeta, ka seni ülisportliku välimusega Forte on muutunud tunduvalt rahulikumaks. Peale uue Forte läheb tootmisse uus Familia, tootmisse jääb 323-seeria odavaim ja väikseim mudel Mio. Mis edasi saab (kas tasub oodata ka muid keretüüpe), jätab Mazda esialgu enda teada.
Eestvaates võib uue 323 hõlpsasti 626ga segamini ajada. Suurimaks erinevuseks on esitulede kuju -- 323 omad on nurgelisemad.
Sugulus 626ga pole mitte ainult väline -- uus 323 baseerub suures osas just 626-l, olles ka täpselt sama teljevahega kui 626 sedaanversioon. Tänu sellele on auto mahukus klass omaette -- ka tagaistmel pole mugavuse osas midagi ette heita.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mazda põhjendab mudeligamma kokkutõmbamist vajadusega kulusid kärpida. Ka olevat eelmine 323F olnud nn tavaostja jaoks liiga radikaalse väljanägemisega ja see peletanud paljusid. Seetõttu on Mazda uue Forte juures loobunud tagaosa langevast joonest, uus auto on tagantpoolt peaaegu universaal, mahutades senise 356 l asemel 416 l pagasit. Uue modifikatsiooni väiksem sportlikkus selgub ka faktist, et Forte on eelkäijaga võrreldes muutunud tervelt 65 mm võrra kõrgemaks.
323 mootorivalik koosneb kolmest bensiini- ja ühest diiselmootorist. Väikseim bensiinimootor on 1,3-liitrise töömahuga (54 kW), ülejäänud bensiinil töötavad jõuallikad on 1,5-liitrine (65 kW) ja 1,8-liitrine (84 kW), neist viimane on kasutusel ka Mazda 626 juures. Diiselmootor on kaheliitrine, võimsust 52 kW. 1,5- ja 1,8-liitrise mootoriga modifikatsioone hakatakse tootma ka automaatkäigukastiga. Varustustasemeid on kolm -- LX, GLX ja GT (viimane pole saadaval 1,3-liitrise bensiini- ja 2-liitrise diiselmootoriga).
Uue 323 hinnatase algab Eestis 164 900 (1,3 GL) ja lõpeb 214 000 krooniga (2,0 DE GLX). 323 moodustab 50% Mazda tootmismahust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele