Mazda 323 uus mudelipõlvkond, mis lähinädalatel Eestisse müüki jõuab, on senisest väiksem. Kolmeukselist Neot enam ei toodeta, ka seni ülisportliku välimusega Forte on muutunud tunduvalt rahulikumaks. Peale uue Forte läheb tootmisse uus Familia, tootmisse jääb 323-seeria odavaim ja väikseim mudel Mio. Mis edasi saab (kas tasub oodata ka muid keretüüpe), jätab Mazda esialgu enda teada.
Eestvaates võib uue 323 hõlpsasti 626ga segamini ajada. Suurimaks erinevuseks on esitulede kuju -- 323 omad on nurgelisemad.
Sugulus 626ga pole mitte ainult väline -- uus 323 baseerub suures osas just 626-l, olles ka täpselt sama teljevahega kui 626 sedaanversioon. Tänu sellele on auto mahukus klass omaette -- ka tagaistmel pole mugavuse osas midagi ette heita.
Mazda põhjendab mudeligamma kokkutõmbamist vajadusega kulusid kärpida. Ka olevat eelmine 323F olnud nn tavaostja jaoks liiga radikaalse väljanägemisega ja see peletanud paljusid. Seetõttu on Mazda uue Forte juures loobunud tagaosa langevast joonest, uus auto on tagantpoolt peaaegu universaal, mahutades senise 356 l asemel 416 l pagasit. Uue modifikatsiooni väiksem sportlikkus selgub ka faktist, et Forte on eelkäijaga võrreldes muutunud tervelt 65 mm võrra kõrgemaks.
323 mootorivalik koosneb kolmest bensiini- ja ühest diiselmootorist. Väikseim bensiinimootor on 1,3-liitrise töömahuga (54 kW), ülejäänud bensiinil töötavad jõuallikad on 1,5-liitrine (65 kW) ja 1,8-liitrine (84 kW), neist viimane on kasutusel ka Mazda 626 juures. Diiselmootor on kaheliitrine, võimsust 52 kW. 1,5- ja 1,8-liitrise mootoriga modifikatsioone hakatakse tootma ka automaatkäigukastiga. Varustustasemeid on kolm -- LX, GLX ja GT (viimane pole saadaval 1,3-liitrise bensiini- ja 2-liitrise diiselmootoriga).
Uue 323 hinnatase algab Eestis 164 900 (1,3 GL) ja lõpeb 214 000 krooniga (2,0 DE GLX). 323 moodustab 50% Mazda tootmismahust.