Pintax seisab jalgadel, sest orienteerus juba kümme aastat tagasi lääne turule. «Kunagi üritasime Peterburis müüa, kuid see kujunes absurditeatriks,» meenutab Hannes Loo, kes õmbleb teksapükse kümmekonnale Soome ja Rootsi kaubamärgile.
Kui Nõukogude Liidu lagunedes jäi Vene turule rajatud Soome õmblustööstusest järgi vaid kolmandik, siis Pintaxi varisemiseks peab kukkuma Euroopa Liidu majandus, märgib Loo. Praegu müüb 20 töötajaga Pintax iga kuu neljast tuhandest valmis õmmeldud teksapüksipaarist kolm tuhat välismaale. Eestis müüdav toodang kannab Pintaxi kaubamärki.
Suuremad välistellijad on müügi ja teenindusketid. Parasjagu valmivad Soome postiljonide ametipüksid, suures kilekotis ootavad järjekorda Neste ja Anttila tööpükste firmasildid.
«Maailma finantskriis ja Vene rubla kukkumine rikkusid ära üksnes minu mängu ilu,» ütleb Loo. Tootmise kahekordistamiseks kolib Pintax oktoobrikuus ühelt ettevõttelt renditud tootmisruumidesse, sest mõistliku hinnaga krediidivõimaluste kokkukuivamine kriipsutas maha 10 miljonit krooni maksva uue tootmishoone ehitamise kava.
«Meie toodete kvaliteet on kõikide tuntud kaubamärkide ja eliittoodetega samal tasemel,» põhjendab Loo kasvavat nõudlust Eestis toodetud teksate järele. «Toodet müües oleme sihtgrupiks võtnud keskklassi, keda on 60 protsenti tarbijaskonnast.»
Eesti teksapükste õmblejad ei konkureeri omavahel, vaid jagavad sageli üle jõu käivaid tellimusi üksteisega. Eesti tõenäoliselt suurima teksapükste tootja Sangari tootmisdirektori Anu Eesmaa sõnul õmbles Pintax neile kaks partiid teksaseid Casual Clami kaubamärgi all.
«Aeg-ajalt on tööd lihtsalt nii palju, mistõttu võime Pintaxit tulevikuski kasutada» selgitab Eesmaa. Sangar õmbleb kuus üle 6000 paari teksapükse.
Soome ja Rootsi turg sobib Eesti püksitootjatele hea kvaliteedi ning suhteliselt väikeste tellimuste tõttu. Loo ütleb, et tootmismahu kahekordistamise järel võib Pintax hakata Saksamaa turu poole kiikama.
Head teksapüksid on vastupidavad ja natuke robustsed. Õmbluse liiga lühike piste ja lakutud viimistlus jätavad Loo arvates nilbe mulje.
«Inimesed on klassikalisi teksaseid armastanud juba 200 aastat ja ma ei näe märke selle tunde jahtumisest,» vaatab püksivabrikant Loo tulevikku sama lootusrikkalt kui paljud teisedki lääne ettevõtted ühinevas Euroopas.
Seotud lood

Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest