Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autobaasid pakuvad riiulifirmasid

    Üle aasta tagasi võeti enne Eesti rahvusvaheliste autovedajate skandaalset üldkogu assotsiatsiooni liikmeteks ligi 70 riiulifirmat, mis pidid andma nende omanikele piisava arvu hääli ERAA nõukogu valimistel. Aasta hiljem võimuvõitlus vaibus ja riiulifirmade omanikel tuli otsustada, mida teha nende käes kasutult seisvate osaühingutega.
    Suured autobaasid vahendavad kõrvaltegevusharuna riiulifirmasid.
    Hääletusmasinas kasutatud riiulifirmasid pole likvideeritud, kuid nende tookordsetest omanikest on enamjaolt saanud endised omanikud. Saku AB nõukogu esimehe Tiit Porkveli loodud kümnest firmast toimivad praegu kaheksa. Vaid ühe neist on Porkveli endale jätnud, ülejäänud aga edasi müünud. Näiteks OÜ Veoveli ostis üks naisterahvas, kes hakkas tegelema Läti-vahelise autotranspordiga. Enamik kaunikõlalistest osaühingutest, nagu Porkveliaana, Tahhograaf jne, on müüdud üksikvedajatele.
    Samuti Saku AB juhtkonda kuuluv Ole Loigu on enamiku riiulifirmadest edasi müünud. Ostjateks on Saku AB oma autojuhid, kes on ostnud veoki autobaasilt välja ja hakkavad ise majandama.
    Saku ABga sama teed on läinud ka Loksa Auto juhtkond. Endise direktori Rein Komposti firmadest on saanud ühe autoga rahvusvahelise autotranspordi ettevõtted. Loomulikult on eelnenud sellele omanikuvahetus.
    Riiulifirmade loojad on oma firmadele rakendust otsides tabanud transpordituru seni täitmata ni?i. Möödunud aastal müüs oma autod juhtidele ekspedeerimisfirma Svex Eesti. Ole Loigu sõnul kaalub ka Saku AB osade autode müümist juhtidele, mis teeb lihtsamaks kuluarvestuste pidamise jne.
    Koos autoga eralduvad autojuhid peavad majandustegevuse alustamiseks looma ka juriidilise isiku ning muretsema sellele ka rahvusvaheliste vedude litsentsi. Tihti nooruses vaid põhikooliga piirdunud autojuhile, kes ei tunne äriseadustikku, võib osaühingu või aktsiaseltsi moodustamine keeruliseks ettevõtmiseks osutuda.
    Selle töö teevad nende eest suured autobaasid, kelle müüdavate OÜde lisaväärtus on rahvusvaheliste vedude litsents ja ERAA liikmestaatus, mida spetsialiseerunud riiulifirmade müüjad ei paku. Uuel omanikul jääb ära hulga sebimist instantside vahel (tõsi, andmed omanikuvahetusest tuleb teede- ja sideministeeriumisse ning ERAAsse siiski saata).
    Kuna Soomes on 72 protsenti vedajatest üksikvedajad, võib eeldada, et ka Eestis tekib väikevedajaid juurde. Pole paha, kui suured veofirmad pakuvad oma abi, vahendades valmis juriidilisi isikuid.
    Loomulikult on aga taunitav skeem, kus enne riiulifirma edasimüümist väikevedajale kasutatakse riiulile kuhjatud firmasid mõjuvõimu suurendamiseks autovedajate katusorganisatsioonis.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.